سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - June 18 2024
کد خبر: 90599
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1403 23:43
پزشکیان گفت: برنامه‌ریزی من، همان برنامه‌های دولت است؛ ما باید نگاهمان را اصلاح کنیم. من باید با مردم آشتی کنم. سیستم و مدیران ما باید مردم را به عنوان سرمایه‌‌های این مملکت ببینند.


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از ساختار مدیریتی و تاکید بر لزوم اصلاح شیوه های کنونی گفت: اصلاحات اساسی در نوع برخورد با مدیران باید صورت گیرد.
 
مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی حضور یافت.
 
پزشکیان درباره برنامه هفتم در چه جایگاهی قرار دارد گفت: من در ثبت نام ریاست جمهوری گفتم نما قرار نیست برنامه جدید بدهیم سیاست‌های مقام رهبری مشخص نیست برنامه کارشناسی دولت انجام شده و تبدیل به دولت شده در مجلس تصویب شده و الان باید اجرایی شود. الان با شما که صحبت می‌کنیم برنامه اجرایی نشده است و نتوانستیم ان هدف‌ها را اجرایی کنیم. اولویت سیاست‌های کلی است.
 
وی افزود: معمولا دولت‌ها وقتی برنامه اعلام می‌کنند قطعا کارهای کارشناسی صورت گرفته است. هم از نظر منابع مالی و انسانی پیش بینی صورت گرفته است وظیفه این است که دولت با برنامه‌هایی که صورت گرفته پیش بگیرد. سعی کنیم درست و دقیق برنامه را اجرا کنیم.
 
وی تصریح کرد: مشکلی که ما در دولت‌ها داریم برنامه و مسیر را عوض می‌کند از تظر علمی راه مشخص شده است وظیفه ان کسی که انتخاب می‌شود باید راه را ادامه دهد اگر نامناسب است باید کارشناسی مناسب انجام دهم و اصلاح کنیم.
 
وی افزود:  ما در جهت رساندن به این اهداف باید ۳ اصل را مراعات کنیم مسئولیت پذبرب و مسئول راه مسیر است و داشتن اصول  است. در هیچ کدام از دولت‌ها اصول نداشتند. هیچ در دنیایی سیستم را از هدف دور می‌کند. مدیریت منابع انسانی پرداخت بر اساس کار است. اگر می‌ایم در سیستم کاری پرداختی بر اساس عملکرد بر اساس نیروی انسانی داشته باشم ما را به هدف می‌رساند. قرارداد بستن استراتژی است یا مدیریت عملکردی است باید در روش اجرا بین نیروهای انسانی تفاوت کار قورت بگیرد.بابد مدیری که انتخاب می‌شود ما را به هدف برساند اگر نشد باید پاسخگو باشد.
 
علت اینکه ما را نتنوانستیم به اهداف برنامه نرسیدیم این بود که در برنامه ششم به ۲۵ درصد هم نرسید یعنی مدیران راه را بلد نبودند. هدف را نباید گم کرد.
 
وی درباره هدف اصلی برنامه هفتم در دولت شما پیشرفت اقتصادیو رشد اقتصادی  برنامه دولت برای تحقق جیست گفت: مسئولیت پذیری در کار وجود دارد یا خیر. ما در نظام بودجه نویسی، هزینه کرد را به عملکرد تغییر دادیم.
 
پزشکیان افزود: تا ما مکانیزم پرداخت را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم بهره‌برداری درست داشته باشیم. ما در سیستم دولتی کار کنیم یا نکنیم پاداش می‌گیریم. در سیستم‌های بین‌المللی اگر کار نکنیم می‌گویند خوش آمدید. یکی از مسائل گم شده ما عدالت است. هم از نیروی منابع انسانی و تجهیزات را داریم اما درست استفاده نمی‌کنیم در خوزستان آب و گاز و نفت دارد اما درست نیست. در سیستان و بلوچستان و کردستان هم این طور است. این پیشرفت در تهران است اما شهرهای بزرگ ما مشکل جدیدی پیدا خواهند کرد. روز به روز بدتر می‌شود.
 
وی افزود: اگر ما این موضوع را درست نکنیم اگر مشتریان داخلی راضی نباشند نمی‌توانیم برنامه هفتم را اجرایی کنیم. مشتریان داخلی کارمندان و کارگران است . اول باید کاری بکنیم که مشتریان داخلی را اصلاح کنیم اگر راضی نشوند نمی‌توانیم کاری کنند. و بعد به مشتری خارجی سرویس بدهد و برنامه اصلاح شود.
 
پزشکیان درباره تحقق برنامه کشاورزی صنعت خودرو و اقتصاد گفت: اگر ما بخواهیم رشد کنیم باید سرمایه گذاری کنیم. هرچه قدر دید ما گسترده باشد سرمایه بیشتر می‌شود و تولید افزایش پیدا خواهد کرد. مشارکت مردم در اقتصاد است. ما باید شکاف بین دولت و مردم زا حل کنیم. قدم اول این است که سرمایه‌های انسانی که از کشور بیرون می‌روند را باید اصلاح کنند. با تصمیمات خلق الساعه نمی‌تواند ما را به هدف برساند. احترام به نخبگان و تولید برداشتن موانع از سر تولید می‌توانیم به رشد ۸ درصد برسیم. توانستیم اعتماد مردم، سرمایه‌گذار و سرمایه‌دار را جلب کنیم می‌توانیم به م‌فقیت برسیم. شعار دادن کاری را حل نخواهد کرد.
 
بدون کارشناسی و اگاهی و چنین انسان‌هایی و برداشتن ادم‌هایی که از ما اطاعت نمی‌کنند ما را به هدف نمی‌رساند ما نباید به مردم حرف بزنیم. من باید حرف انان را گوش کنیم.
 
زمانی که می‌توانیم به اهداف برسیم که انان را مشارکت دهیم. وقتی از مردم صحبت می‌کنیم نخبگانی هستند که از ایران می‌روند. امکان ندارد با ادم‌های نادان و بی تجربه به جایی بخواهیم برسیم. باید به آنان احترام بگذاریم تا به اهداف و سیاست‌هایی که مورد نظر رهبری است دست پیدا کنیم.
 
در ادامه پزشکیان گفت:  تا مکانیزم پرداخت در کشور اصلاح نشود و کسی که در قبال کاری که نمی کند پول دریافت کند امکان اصلاح بهره وری وجود ندارد.
 
وی افزود: اینکه کار نکنیم و حقوق بگیریم غلط است از نظر علمی هم در دنیا اینگونه نبست. برای اینکه یک بنگاه به رسالت خود برسد باید کار کنیم تا حقوق دریافت کنیم.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری چهاردهم تاکید کرد: بهره وری با هدفمند کردن پاسخگویی و مسئولیت پذیری امکان پذیر است.
 
وی با بیان اینکه عدالت یکی ار مسایل کشور ما است، افزود: ما از عدالت حرف می زنیم اما در مناطق محروم، به لحاظ نیروی انسانی فضا مشکل داریم در مرزها مشکل داریم خوزستان نفت و گاز و آب دارد اما مشکل آب ‌ و اشتغال دارد این غیر قابل قبول است که منابع در مناطقی مثل سیستان و بلوچستان و کردستان توزیع نشود اما تهران همچنان بزرگ می شود تهران روزی مشکل بی آبی تشدید خواهد شد.
 
وی ادامه داد: ما محیط زیست را نابود کردیم و این مشکل روز به روز بدتر می شود.
 
من تصورم این است که دولت با کار کارشناسی برنامه را نوشته است. ما باید موانع تولید را برداریم. آیین‌نانه‌هایی که گره ایجاد کرده باز کرده و به هدف برسانیم، مسئولیت پذیری، اقول و پاسخگویی قطعا ما را باید به هدف برساند.
 
وی افزود:  ما باید طبق دستورالعمل راه را برویم. وظیفه سیاستگذار این است که نظارت را به درستی انجام دهد تا مسیر را درست برود و اگر نرفت بگوییم انحراف می‌روید. من در مجلس قبل سوالی از وزیر داشتم که چرا برنامه را اجرا نمی‌کنید اما دو سال مسکوت گذاشت.
 
پزشکیان گفت: من زمانی نایب رئیس مجلس بود که قانونی نوشتیم که قاچاق دزدی رفع شود. من فکر می‌کردم که قانون ندارد اما دیدیم قانون وجود دارد. اما هر بار آمدیم قانون نو نوشتیم. ما نیاز به نوشتن قانون جدید نداریم باید قانون را درست اجرا کنیم و نظارت وجود داشته باشد.
 
سیستم دولت الکترونیک چارچوب ما اگر داده‌ها را شفاف کنیم رانت رشوه و قاچاق را جلوگیری کنیم. نه اینکه در باکسی پولی  گم شود. مگر ۱۰ هزار میلیارد دلار گم شود. در مجلس گفتند با FATF مخالف هستند که آمریکا می‌فهمد من کاری به تصویب این طرح ندارم اگر این قانون داخلی را داشته باشیم همه چیز شفاف خواهد بود.
 
وی گفت:  در این مملکت پول نباید گم شود؛ بدانیم پول کجا می‌رود.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:  تقصیر‌ها همه‌اش مال آمریکاست؟! تقصیر مال ماست.
 
پزشکیان افزود: برنامه‌ریزی من، همان برنامه‌های دولت است؛ ما باید نگاهمان را اصلاح کنیم. من باید با مردم آشتی کنم. سیستم و مدیران ما باید مردم را به عنوان سرمایه‌‌های این مملکت ببینند.
 
وی بیان کرد: نمی‌شود مردم را با نگاه محدود و افرادی که فقط اطراف خود را می‌بینند، جلب کرد. زمانی می‌توانیم مشارکت ایجاد کنیم که اجازه دهیم مردم بیایند، آزاد باشند و مطئنم باشند که ما با آنها می‌توانیم به اهدافمان برسیم.
 
او گفت: وقتی از مردم حرف می‌زنیم منظور آن تهیه‌ای است که از کشور می‌رود، آن سرمایه‌گذاری است که کشور را رها می‌کند. دولت که قرار است ما باشیم، دست آنها را می‌بوسیم و خواهش می‌کنیم بمانند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر