سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 42257
تاریخ انتشار: 19 ارديبهشت 1397 00:13
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد

جزئیات بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: دفتر کنترل اموال دارایی‌های خارجی این وزارت‌خانه به دنبال بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در دو دوره 90 و 180 روزه است.
دقایقی پس از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، وزارت خزانه‌داری آمریکا جزئیات بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را اعلام کرده است. در این بیانیه آمده است: امروز دونالد ترامپ تصمیم خود را در رابطه با حضور آمریکا در برجام و آغاز بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه رژیم ایران اعلام کرد.

دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (ofac) فوراً اقدامات لازم را برای انجام تصمیم رئیس‌جمهور عملی خواهد کرد. تحریم‌ها در دو دوره 90 و 180 روزه اعمال خواهد شد. این شامل اختیارات ما در رابطه با تحریم‌های اولیه و ثانویه می‌شود.

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در این باره گفت: ترامپ به طور مکرر و شفاف اعلام کرده است که دولتش به دنبال مقابله با همه اقدامات ثبات‌زدایی ایران است. ما به کار با متحدان خود برای ایجاد یک توافق که به طور واقعی در راستای بهترین منافع بلندمدت امنیت بین‌المللی باشد، ادامه می‌دهیم.

وی با بیان این که آمریکا دسترسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به حمایت از آن‌چه اقدامات بدخواهانه ایران که از بزرگترین حامیان تروریسم محسوب می‌شود و نیز استفاده از موشک‌های بالستیک علیه متحدان ما ، حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه، نقض حقوق بشر علیه مردم خود و سوءاستفاده از سیستم مالی بین‌المللی خواند، را مسدود خواهد کرد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکایی‌ها از برجام در واقع تصریحی بود بر کار آنها در ماه‌های قبل به شکل دیگری انجام داده بودند. آمریکا بگوید که از زمان آغاز توافق تا به امروز چه زمانی به همه تعهدات خود عمل کرده است. آیا هرگز به نفع مردم ایران و در چارچوب تعهدات برجام عمل کرده است یا نه. ملت ایران طبق اذعان آژانس انرژی اتمی به تعهد خود وفادار بوده و دولت ایران به همه تعهداتی که در برجام داشته، عمل کرده است اما آمریکا به این تعهدات احترام نمی‌گذارد.

منبع: ایسنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر