جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - June 14 2024
کد خبر: 7918
تاریخ انتشار: 30 آبان 1392 22:57
به گزارش راه مردم، مراسم اختتاميه اولین جشنواره ملی صنعت نفت ایران در روز دوشنبه 25 آذرماه 1392 در مركز همایش‌های بين‌المللي صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

صنعت نفت به عنوان پيشران اقتصاد كشور داراي جايگاه ويژه و يكي از اصلي ترين مزيت هاي اقتصاد ايران به شمار مي رود .اما بررسي شاخص های صنعت نفت نشان دهنده حركت رو به رشد اين صنعت در ابعاد مختلف و نويد بخش شرايط مطلوب در سال هاي آتي است.
این موفقیت مرهون تلاش، فداکاری و کارآفرینی بزرگ مردان صنعت نفت است که خدمت به میهن و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند بگونه ای که امروز با گذشت سه دهه از عمر انقلاب شكوهمند اسلامي، صنعت نفت جمهوري اسلامي ايران بعنوان يكي از صنايع پيشرو، كارآمد و داراي دانش فني روز می‌باشد كه به فضل الهي اين روند رو به رشد تا حصول به تحریم شکنی کامل ادامه خواهد داشت.

جشنواره ملی صنعت نفت ایران در راستای تحقق شعار ما می توانیم و ایجاد همدلی و هم افزائی بیشتر صنعتگران و تولید کنندگان صنعت نفت و حوزه های مرتبط آن و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی بخش عظیم صنایع مرتبط با صنعت نفت کشور و ارائه راهکارهای کارشناسانه و توسعه فرهنگ تولید داخلی و ترویج فرهنگ قدر شناسی از فعالان اقتصادی با معرفی واحد های کارآمد و برتر صنعت نفت برگزار می گردد.
این جشنواره که در نوع خود برای نخستین بار در سطح ملی برگزار می شود، بعنوان نخستین جشنواره حوزه صنعت نفت کشور با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و روسای سازمان های مرتبط و جمع کثیری از کارآفرینان و دلسوزان صنعت نفت کشور برگزار خواهد شد.

امید است با برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره گامي ارزشمند و ماندگار در راستای فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت های مناسب و کاربردی در زمینه توسعه صنعت نفت به عنوان مهمترین صنعت کشور و دومین دارنده ذخایر نفت و گاز جهان و همچنین ابزاری مؤثر برای رشد و توسعه صنعت و اقتصاد ملی برداشته شود.
روند صنعتی شدن این گوهر ارزشمند از ابتدا تاکنون نشان دهنده این واقعیت است که بیگانگان همواره قصد تضعیف و چپاول این سرمایه ملی را داشته و همواره تلاش کردند با ابزارهای مختلفی نظیر تحریم عرصه را بر صنعتگران این حوزه تنگ نمایند.

بر اساس این گزارش، رویکردهای برگزاري جشنواره ملی قهرمانان صنعت نفت ایران که در دو بخش صنعت نفت و تامین کنندگان و صنایع وابسته اجرا می‌شود عبارتند از:

  1. معرفی واحد های برتر در صنعت نفت

  2. معرفی واحد های برتر در بخش تامین کنندگان و صنایع وابسته

  3. شناسایی و معرفی دستاوردهای علمی موفق در صنعت نفت

  4. تجلیل از تامین کنندگان مالی پیشگام در صنعت نفت

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر