جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - June 14 2024
کد خبر: 65321
تاریخ انتشار: 06 ارديبهشت 1400 12:20
تحلیل داده‌های ارایه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، نشان می‌دهد، تولید فولاد میانی کشور در سال ۹۹ به بیش از ۳۰.۲ میلیون تن رسید و رکورد جدیدی در تولید فولاد در ایران به ثبت رسید.
به گزارش راه امروز:‌ این رقم در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. در سال ۹۹، با وجود تحریم و شیوع کرونا، بیش از سه میلیون تن به تولید فولاد کشور افزوده شد. بنابر آمارها، بیشترین نرخ رشد تولید در محصولات نوردی به‌ویژه میلگرد روی داده است. تولید میلگرد در کشور با رشد ۱۵ درصدی در سال ۹۹، با بیش از ۱.۲ میلیون تن افزایش نسبت به سال ۹۸ به ۹.۵ میلیون تن رسیده است.همچنین تولید بیلت و بلوم در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، رشد ۱۲ درصدی و تولید اسلب، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

طبق آمارهای انجمن تولید‌کنندگان فولاد، تولید آهن اسفنجی در سال ۹۹ تقریباً ۳۱.۲ میلیون تن رسیده که نسبت به سال ۹۸، حدود ۳.۳ میلیون تن معادل ۱۲ درصد افزایش داشته است. علی‌رغم قطعی گاز در زمستان، رشد تولید آهن اسفنجی بیش از رشد تولید فولاد میانی بوده که نکته مثبتی در جهت ایجاد توازن در زنجیره فولاد به شمار می‌رود. 

اما وضعیت تولید محصولات فولادی در سال ۹۹ چگونه رقم خورده است؟
 برپایه این گزارش، در سال ۹۹ در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در سال گذشته، ۲۲ میلیون و ۷۸ هزار تن بوده است. بنابر این آمارها سال گذشته نیز ۱۱.۶ میلیون تن محصولات طویل و حدود ۱۰.۵ میلیون تن محصولات تخت در کشور تولید شده است. رشد تولید محصولات طویل ۱۳ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۷ درصد اعلام شده است. 
همچنین مطابق گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد، میزان تولید ورق گرم کشور در سال گذشته ۸ میلیون و ۸۳۲ هزار تن بوده که رشد ۷ درصدی را نسبت به سال ۹۸ نشان می‌دهد. تولید ورق سرد در سال گذشته کاهش یک درصدی را تجربه کرده است. تولید ورق‌های پوشش‌دار نیز نسبت به سال ۹۸، برابر ۴ درصد کاهش داشته و به مرز یک میلیون و ۴۷۵ میلیون تن رسیده است. «تعادل» همچنین در ادامه به منظور تنویر افکار عمومی ومخاطبان خود، آمار تولید، مصرف و صادرات محصولات فولادی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ را در جداولی جداگانه آورده است.




نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر