سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - June 18 2024
کد خبر: 25223
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1395 18:32
فرنگی‌کار وزن ۹۸ کیلوگرم تیم کشتی ایران در حالی پای به رقابتهای المپیک خواهد گذاشت که محمدبنا حساب ویژه‌ای روی مدال آوری او باز کرده است.
به گزارش راه امروز به نقل از خبرنگار مهر، به جرات می توان قاسم رضایی را یکی از اصلی ترین مهره های سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برای کشب مدال طلا در بازیهای المپیک ریو خواند، چراکه محمد بنا نزدیک به یکسال او را بصورت ویژه زیر نظر داشت و ترجیح داد به خاطر او از خیر مهره‌های آماده و باانگیزه‌ای همچون مهدی علیاری هم بگذرد.از آخرین اظهارات بنا پیش از اعزام به المپیک نیز مشخص بود آقای خاص از بین مردان طلایی المپیک قبلی، قاسم رضایی را متفاوت‌تر می‌بیند و شاید امید بیشتری به درخشش او نسبت به حمید سوریان و امید نوروزی دارد.
قاسم رضایی نیز با تکیه بر طلای المپیک لندن، مدعی دست و پا بسته‌ای در وزن ۹۸ کیلوگرم نیست و حالا باید در المپیک ریو پاسخگوی اعتماد محمد بنا و کادر فنی را با کسب دومین طلای خود بدهد.
در رقابتهای این وزن ۲۰ مدعی حضور دارند که نام ۷ نفر از آنها بیش از نفرات دیگر برای کسب مدال خودنمایی می کنند.هرچند قاسم رضایی نیز در این جمع ۷ نفره حضور دارد، اما مطمئنا کار راحتی تا کسب دومین طلای المپیک پیش رو نخواهد داشت.
پیکارهای وزن ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی بازیهای المپیک عصر روز دوشنبه ۲۵ مردادماه و بامداد روز سه شنبه ۲۶ مردادماه برگزار خواهد شد که اسامی مدعیان اصلی این وزن به شرح زیر است:
۱- قاسم رضایی (ایران) قهرمان المپیک ۲۰۱۲ ، دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۵ و دو مدال برنز جهان ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۴
۲- آرتور الکسانیان (ارمنستان) دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ ، دارنده دو مدال طلای جهان ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۵ و یک مدال نقره جهان ۲۰۱۳
۳- اسلام ماگمادوف (روسیه) دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۵
۴- دیمیتری تیمچنکو (اوکراین) دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۵
۵- جنگ ایلدیم (ترکیه) دارنده دو مدال برنز جهان ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۴
۶- الیس گوری (بلغارستان) دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۱
۷- بالاژ کیس (مجارستان) دارنده مدال طلای جهان ۲۰۰۹ و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۳
به گزارش راه امروز به نقل از خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کردش
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر