شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - June 15 2024
کد خبر: 24868
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1395 11:23
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش پایانی سخنان خود با مردم در برنامه زنده تلویزیونی درباره معضلات محیط زیستی و برنامه‌های دولت برای آن‌ها گفت...
راه امروز: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش پایانی سخنان خود با مردم در برنامه زنده تلویزیونی درباره معضلات محیط زیستی و برنامه‌های دولت برای آن‌ها گفت: در کنار مسائل مهمی همچون سیاست خارجی و برجام، ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد و فعالیت در زمینه‌ی سلامت، یکی از اولویت‌های بسیار مهم ما مباحث محیط زیستی و آب بود و دیدیم که اولین مصوبه دولت یازدهم در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه بود.

وی ادامه داد: در سفری که به ارومیه داشتم بسیار خوشحال شدم که دیدم آب این دریاچه تثبیت شده و چند سانتی هم بالا آمده البته هنوز بسیار کار دارد اما از خطر حتمی دور شده است.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: ما همواره برای رسیدن به وضعیت محیط زیست در تلاش هستیم و در عین حال در رابطه با مشکلات بنزین و گازوئیل نیز کارهای زیادی انجام شده است. در سال 92، 43 درصد سوخت نیروگاه‌های کشور از سوخت مایع بود اما امسال به 9 درصد رسیده و سال گذشته هم این رقم به 18 درصد کاهش یافته بود که همه این ها گوشه‌ای از فعالیت‌های دولت در زمینه محیط زیست است.

روحانی با بیان اینکه آب مسئله‌ای حیاتی است تصریح کرد: اگر دیر بجنبیم برای تأمین آب آشامیدنی برخی شهرها در آینده‌ی نزدیک دچار مشکل جدی خواهیم شد که واردات آب یکی از راه‌حل‌ها است. در عین حال 125هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در سال گذشته به روش آبیاری‌های نوین تجهیز شده است.

وی در پایان گفت: شیرین کردن آب دریاها و مهار آب‌های مرزی نیز از دیگر راه‌حل‌ها است که با اجازه مقام معظم رهبری 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مسئله آب‌ برداشت می‌کنیم. در برنامه ششم توسعه نیز یکی از اولویت‌های اصلی ما آب و محیط زیست است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر