سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - June 18 2024
کد خبر: 21462
تاریخ انتشار: 14 فروردين 1395 17:03
رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده و متحدانش اقداماتی را برای کمک به ایران برای بهره مندی از مزایای توافق هسته‌ای از جمله تسهیل تجارت و معاملات بانکی اتخاذ می‌کنند.

به گزارش ايسنا به نقل از وال استریت ژورنال ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری بعداز اجلاس امنیت هسته‌ای گفت: ما قصد داریم تا با متحدانمان برخی از نگرانی‌هایی که ایران ابراز داشته‌ را مورد توجه قرار دهیم.

اوباما در ادامه اضافه کرد:‌ ضرورتی ندارد که ما رویکرد آنها در تخصیص دلار در معاملات را اتخاذ کنیم. برای آنها امکان پذیر است تا از طریق موسسات مالی اروپایی فعالیت کنند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد که غیبت ایران در تجارت جهانی به این معنا است که جذب سرمایه گذاری خارجی این کشور زمان بر خواهد بود.

اوباما مدعی شد که آن چه اقدامات بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه از جمله آزمایش‌های اخیر موشک بالستیک می‌خواند را به فرصت‌های اقتصادی ایران کمکی نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: چندماه طول خواهد کشید تا کمپانی‌ها و دپارتمانهای قانونی آن‌ها احساس اطمینان کنند و مشکلاتی برای دیگر شرکت‌ها در صورت انجام فعالیت تجاری با ایران وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش وزارت خزانه داری ایالات متحده به طور خاص به دنبال ایجاد راهنمای کلی سرمایه گذای مشخص تر برای ایران است. برخی از مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که کابینه اوباما می‌تواند برای معاملات بانکی به ایران کمک کند.

وی همچنین با اشاره به برنامه موشکی ایران و توافق هسته‌ای گفت: ایران تاکنون نص صریح توافق هسته‌ای را دنبال کرده است اما روح این توافق که ایران را ملزم می‌کند نیز به جامعه جهانی و شرکت‌های تجاری نشانه‌هایی را ارسال می‌کند که این کشور قصد ندارد در اقدامات تحریک آمیزی که باعث وحشت شرکت‌ها می‌شود دخالت کند.

اوباما اضافه کرد: زمانی که ایرانیان موشک‌های بالستیک با شعار نابودی اسراییل پرتاب می‌کنند این شرکت‌های تجاری را مشوش می‌سازد.

وی ادامه داد: ایران باید آنچه که هر کشوری در دنیا می‌فهمد را درک کند آن این است که شرکت‌ها می‌خواهند جایی بروند که احساس امنیت کنند جایی که شاهد مجادلات گسترده نباشند. جایی که آنها بتوانند اطمینان یابند که معاملات به صورت عادی انجام می‌شود و این اسبابی است که ایران باید آنرا انجام دهد.


برچسب ها: اوباما
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر