دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 981
تاریخ انتشار: 16 تير 1392 08:17


سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات، راه‌اندازی ۱۸ مرکز داده استانی را در دستور کار دارد که در همین راستا چهارمین دیتاسنتر استانی در همدان افتتاح شد.


به گزارش راه مردم ، چهارمین دیتاسنتر (مرکز داده) استانی کشور بعدازظهر امروز در استان همدان افتتاح شد.


براساس بند الف ماده 46 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب شده است.


بر این اساس سازمان فناوری اطلاعات ایران، ایجاد مرکز داده در تمامی استان‌های کشور را در دستور کار قرار دارد و راه‌اندازی 18 مرکز داده استانی آغاز شد.


به این ترتیب، پیش از این مراکز داده استانی خوزستان، قم و بوشهر به بهره‌برداری رسید و امروز مرکز داده استان همدان به عنوان چهارمین مرکز داده استانی افتتاح شد.


در این مراسم، علی‌محمد آزاد استاندار همدان، علی حکیم‌جوادی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، خجسته نماینده همدان و ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان حضور داشتند.


براساس این گزارش، شبکه ملی اطلاعات دارای چهار لایه است که به ترتیب شامل شبکه دیتا، شبکه انتقال ملی استانی، لایه تجمیع و لایه دسترسی مشترکین است. مراکز داده استانی دومین لایه و مرحله دوم از شبکه ملی اطلاعات هستند.


با راه‌اندازی مراکز داده استانی، ضمن گردش اطلاعات هر استان داخل استان، سامانه‌های استانی در داخل استان قابل ارائه است که پایگاه اطلاعات مؤدیان مالیاتی، املاک، مراکز سلامت، ثبت شرکت‌ها و دادرسی از جمله آنها است.


همچنین پس از راه‌اندازی مراکز داده استانی، از جمله میزبانی صفحات وب، میزبانی پست الکترونیک، اجاره سرور اختصاصی و اجاره سرور مجازی بر روی مراکز این داده قابل ارائه خواهد بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر