دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - June 24 2024
کد خبر: 90188
تاریخ انتشار: 31 ارديبهشت 1403 15:46
صوفی نژاد فعال اقتصادی حوزه آب در صنعت احداث؛

جایگاه بی‌بدیل آب در رشد اقتصادی آلمان

نمایشگاه «ایفات» در محل نمایشگاه‌ بین المللی مونیخ رسماً افتتاح شد.

به گزارش راه امروز: نمایشگاه «ایفات» IFATمونیخ، از بزرگترین رویدادهای صنعت آب و فاضلاب جهان دوشنبه سیزدهم می با حضور و سخنرانی خانم Steffi Lemke ، وزیر محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی و ایمنی هسته‌ای آلمان و آقای  Thorsten Glauberوزیر محیط زیست و حمایت از مصرف کنندگان ایالت بایرن، در محل نمایشگاه‌ بین المللی مونیخ رسماً افتتاح شد.

موضوع محوری این دوره نمایشگاه ، «انطباق با پیامدهای حاصل از تغییرات آب و هوایی» است که در نشست اخیر سران G7 در 30 آوریل در تورین ایتالیا با عنوان "ائتلاف آب" اعضای گروه هفت در مورد آن به توافق نهایی رسیده اند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در پیامی به این نمایشگاه، بر اهمیت انعطاف‌پذیری بیشتر در برابر تغییرات آب و هوایی، توجه به اقتصاد چرخشی و همچنین ارتباط بهتر این صنعت با بازار های جهانی تأکید کرد.

 صدراعظم آلمان، اقتصاد چرخشی را پاسخی به مسائلی مانند پایداری زنجیره تامین، ریسک‌ پذیری و امنیت تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان دانست و قول مساعدهمکاری بیشتر دولت فدرال آلمان را برای ایجاد شرایطی مناسب جهت ادامه رشد صنعت آب به شرکت کنندگان در این حوزه داد و اظهار امیدواری کرد که قرار است حدود ۷ تریلیون یورو تا سال ۲۰۳۳  به حجم بازارهای جهانی در حوزه فناوری‌های زیست محیطی اضافه شود. یعنی چیزی حدود ۶-۵ درصد یا حتی بیشتر در سال!


کدام صنعت چنین حجم و نرخ رشدی شتابان دارد؟

امیر رضا صوفی نژاد، فعال اقتصادی حوزه آب در صنعت احداث با اعلام این خبر نوشت:  با قدری تامل در سخنرانی ها، واضح است که همه این موارد نشان از توجه و اهمیت جایگاه مهم و اثربخش آب در ایجاد رشد اقتصادی آلمان ، به عنوان موتور محرک نخستین اقتصاد حوزه پولی یورو دانست.

به گفته او،  بازدید از نمایشگاه دو سالانه «ایفات» فرصتی بی نظیر، به منظور بررسی چگونگی و مدل رشد صنعت آب و فاضلاب در کشور آلمان است ، که خود می تواند الگوی مناسبی برای شرکت های ایرانی باشد.

صوفی نژاد، افزود: شرکت هایی که از گذشته در ارتباط خوب و موثر با شرکت های آلمانی بوده اند. جالب است که بدانیم، با وجود برخورداری آلمان از منابع آبی غنی ورودخانه‌های پرآب،  این کشور در زمینه صنعت آب و تصفیه فاضلاب و مدیریت منابع آب ، این کشور نمونه‌ای برجسته در جهان به شمار می‌رود.

 بررسی دقیق رشد صنعت آب در آلمان به عنوان کشوری شاخص، می‌تواند شناختی مناسبی از وضعیت رشد و حمایت های ملی از این صنعت مهم و ارزشمند ارائه دهد. در بازدید از غرفه تشکل GWP German Water) Partnership) مشاهده شد که ایجاد کنسرسیومی منسجم و قدرتمند برای همکاری و هم‌افزایی شرکت‌های پیشرو در صنعت آب می‌تواند الگویی مناسب برای یکپارچه‌سازی به شرکت ها و تشکل‌های عضو این صنعت  در ایران عزیز باشد.

فعال اقتصادی حوزه آب در صنعت احداث در ادامه تاکید کرد: بر این باوریم، در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، با اتکا بر توانایی های بخش خصوصی  و ایجاد نگرش و نگاهی نو بر رویکردهای گذشته می توان در ایجاد زیرساخت های بنیادین در این صنعت  قدم های موثری مبتنی بر تجربیات جهان در حکمرانی آب برداشت.

او گفت: گام هایی با مشارکت جدی و اتحاد رقبا و همت همه بازیگران موثر به ویژه فعالان نوآور بخش خصوصی  صنعت آب ایران، که می توانند به نوسازی و گسترش کمی و کیفی اقتصاد بخش آب مدد رسانده و سهم واقعی یکایک اعضا و ملت ایران را از این صنعت راهبردی-حیاتی فزونی بخشند. چراکه  ایران عزیز همچون ققنوسی است که در طول تاریخ بارها از خاکستر خویش برخاسته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر