يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 9230
تاریخ انتشار: 09 دی 1392 20:49



به گزارش گروه سیاسی راه مردم، آنگلا مرکل،  صدر اعظم آلمان هر جا که پا می گذارد، ناآرامی ها بالا می گیرد. به همین دلیل زمانی که وی دو روز پیش از اعتصاب عمومی در جنوب اروپا، وارد لیسبون شدانتظار می رفت حوادثی مشابه آن چه در آتن رخ داده بود، صورت گیرد که متاسفانه در اعتراضات آن روز تنها چند صد چپ گرا شرکت کردند و فریاد زدند "مرکل باید برود".

تغییرات بنیادین در اروپا وضعیت سیاسی این قاره را متزلزل کرده است. برخی کارشناسان بر این اعتقادند زیان های بحران کنونی اثرات "پروژه ادغام اروپا" است. مرکل پارامترهای ادغام اروپا را اصلاح نموده است. وی قبل از انتخاب شدن اشاره ای به بحران اروپا نکرد اما روز بعد از انتخابات تاکید کرد وی صدراعظم کل اروپاست و افزود این رای مهر تاییدی بر تداوم خط مشی اروپایی است.

مرکل کشورهای اروپایی را به شکلی که خود می خواهد تغییر می دهد. در حالی که میزان صادرات آلمان نیمی از تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد، اروپای جدید بهشت مرکل خواهد بود.

این اروپا بر اساس مدل های امریکایی نخواهد بود. اروپای جدید به پایگاه نظامی در سراسر جهان نیاز ندارد. این اروپا تنها بر بازده بالا و درآمد پایین تکیه می کند. در این شرایط ایجاد قرارداد اجتماعی اروپایی، ادغام بیشتر یا دولتی فراملی تنها یه آرمان نیست.


 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر