پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 89774
تاریخ انتشار: 25 فروردين 1403 12:45
درگاه ملی مجوزها در اطلاعیه‌ای از فرصت یک ماهه فعالان اقتصادی برای الکترونیکی کردن مجوزهای کاغذی خبر داد.
اتاق اصناف تهران، در این اطلاعیه‌ای خطاب به فعالان اقتصادی اعم از صنفی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی اعلام کرد که براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از تاریخ 25 اردیبهشت ماه سال جاری هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه های دولتی و بانکی فاقدمجوز محسوب می‌شود.

اتاق اصناف تهران اعلام کرده: هر فعال اقتصادی با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، بتواند مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کند و نامش در بانک اطلاعت کسب و کارها qr.mojavez.ir قرار بگیرد.

 درضمن هر فعال اقتصادی که نامش در بانک اطلاعات کسب وکار کشور نباشد، از ۲۶ اردیبهشت ماه، فاقد مجوز تلقی و به تدریج از دریافت خدمات در سامانه‌های دولتی محروم خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد ، کشور، علوم، بهداشت و آموزش و پرورش هنوز تمهیدات فنی لازم برای تبدیل مجوزهای کاغذی صادره فرد در سال‌های گذشته به مجوز الکترونیکی را فراهم نکرده‌اند. البته عواقب احتمالی برای فعالان اقتصادی زیر مجموعه این دستگاه‌ها، بر عهده خود دستگاه خواهد بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر