شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 8961
تاریخ انتشار: 01 دی 1392 09:52
به گزارش راه مردم،  ظاهرا هرچقدر وزيران دولت‌هاي احمدي‌نژاد در دوره مسئوليت خود در آرامش كامل به سر مي‌بردند و هيچكس در مجلس، سراغي از آنان نمي‌گرفت، افراطيون اقليت در مجلس تلافي ناكامي و شكستشان در انتخابات خرداد 92 را مي‌خواهند بر سر وزيران دولت روحاني خالي كنند!









دعوت از مجلس‌بود، اما وزرا بايد پاسخ‌بدهند!



در همين راستا و در استمرا احضارهاي كليشه‌اي و روزمره وزراي دولت يازدهم كه فقط 4 ماه از دوره مسئوليتشان مي‌گذرد، سه وزیر ديگر کابینه حسن روحانی به مجلس احضار شده‌اند تا اين بار درباره دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی توضیح دهند، سفري كه دعوت كننده‌اش خود مجلس بوده اما تندرو‌هاي مجلس از این دیدار خشمگین و حالا خواستار توضیح دولت هستند! اين در حاليست كه يك عضو اين هيات اروپايي گفته است محمدجواد لاريجاني، معاون رييس قوه قضاييه به آنها مجوز ملاقات با ستوده و پناهي را داده بود.

ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد به خبرگزاری فارس گفت که احضار برخی وزرا به مجلس برای پیگیری دیدار هیئت پارلمانی اروپا با نسرین ستوده و جعفر پناهی صورت گرفته است. اين عضو پايداري افزود: دیدار هیئت اروپایی با ستوده و پناهی مسئله‌ای نیست که بخواهیم به سادگی از کنار آن بگذریم، زیرا اینجا جمهوری اسلامی ایران است، نه افغانستان و اوکراین!

گفتني اينكه، هیئت پارلمانی اروپا كه به دعوت مجلس شوراي اسلامي وارد تهران شده بود، در نخستین روز حضور خود در ایران با نسرین ستوده و جعفر پناهی دیدار کرد. این دیدار در محل سفارت یونان در تهران انجام گرفت. تاریا کرونبرگ رئیس هیئت اروپایی پس از بازگشت از تهران در یک نشست خبری، ملاقات با نسرین ستوده و جعفر پناهی را از مهم‌ترین هدف‌های سفر اعضای پارلمان اروپا به ایران توصیف کرد. او هم‌چنین هدیه‌ای را که خانم ستوده به وی داده به خبرنگاران نشان داد. این هدیه کار دستی نسرین ستوده در دوران زندان بود. خانم کرونبرگ همچنین تاکید کرد که تحویل مبلغ نقدی جایزه ساخاروف به دو ایرانی دریافت‌کننده آن به علت تحریم‌های مالی و بانکی علیه جمهوری اسلامی ممکن نشده است.

ملاقات هیئت پارلمانی اروپا با اين دو منتقد سياسي و هنري، خشم تندروهاي مجلس را برانگیخته و ابراهیم آقامحمدی گفت: «مجلس شورای اسلامی وزرای خارجه و اطلاعات و احتمالا وزیر کشور را به خانه ملت احضار کرده و از آنها خواهد خواست که پاسخگوی این دیدار باشند و اقدامات مربوط به این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

ابلاغ اعتراض ایران به کاردار یونان

در همين حال فارس، گزارش دا كه به دنبال اقدام هیئت پارلمانی اتحادیه اروپایی در دیدار با برخی محکومین حوادث 1388 در محل سفارت یونان در کشورمان، رئیس اداره نهادهای اروپایی وزارت امور خارجه در اعتراض به این اقدام مغایر با حسن نیت که به رغم تذکرات قبلی ارائه شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل و همچنین مسئولین ادارات ذیربط وزارت خارجه انجام پذیرفت، شنبه شب کاردار سفارت یونان در تهران را در نبود سفیر این کشور به وزارت امور خارجه دعوت و مراتب ناخرسندی در خصوص اقدام مذکور را به اطلاع وی رساند.

منبع: بهار نیوز
برچسب ها: مجلس ، وزرا
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر