پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 89574
تاریخ انتشار: 14 فروردين 1403 14:43
یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید کاخ سفید در حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق نقش نداشته و اسرائیل تنها در دقایق آغازین این عملیات متجاوزانه و بدون ارائه جزئیات به آن‌ها اطلاع داده است.

اکسیوس نوشت: به گفته یک مقام آمریکایی، ایالات متحده به ایران گفته است که «هیچ دخالت» یا اطلاع پیش از حمله‌ای درباره تهاجم اسرائیل به یک مجتمع دیپلماتیک در سوریه که منجر به کشته شدن یک ژنرال ارشد ایرانی شد، ندارد.

در ادامه این مطلب آمده است: این پیام نادر آمریکا نشان می‌دهد که دولت بایدن عمیقاً نگران است که حمله اسرائیل می‌تواند به تشدید تنش منطقه‌ای و از سرگیری حملات شبه‌نظامیان طرفدار ایران علیه نیرو‌های ایالات متحده منجر شود.

ژنرال محمدرضا زاهدی ارشدترین افسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از زمان ترور قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰، کشته (شهید) شده است.

 یک سخنگوی شورای امنیت ملی به Axios گفت که «هیچ دخالتی در حمله [اسرائیل]نداشتیم و از قبل از آن اطلاعی نداشتیم.»

 یک مقام ارشد ایالات متحده گفت: واشنگتن این موضوع را مستقیماً به ایران اعلام کرده است.

نیرو‌های امنیتی اسرائیل مدت هاست که زاهدی را که مسئول تسلیح و هماهنگی با حزب الله و دیگر شبه نظامیان طرفدار ایران در لبنان و سوریه بود، تعقیب می‌کند.

 یک مقام اسرائیلی گفت که پنجره عملیاتی برای کشتن او، فقط در روز‌های اخیر باز شده بود.

به گفته مقامات امریکایی و اسرائیلی، تل آویو چند دقیقه قبل از حمله نیروی هوایی خود، به دولت بایدن اطلاع داد، اما از آمریکا درخواستی برای چراغ سبز نکرد.

یک مقام امریکایی گفت که انچه اسراییل به ما اطلاع داد، جزئیاتی به ما ارائه نداد و زمانی خبر را داد که جت‌های نظامی اش در هوا در پرواز بودند؛ برای مثال، اسرائیلی‌ها به آمریکا نگفتند که قصد بمباران ساختمانی در مجموعه سفارت ایران را دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر