پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 89354
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1402 09:17
Cip فرودگاه تبریز یا تشریفات فرودگاه برای افرادی مانند تاجران و بازرگانان مناسب است که دائما در حال سفر هستند. این تشریفات برای گروه ها و مجموعه های خاص که برای مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری و غیره از کشور خارج یا به آن وارد می شوند، کاربردی است. Cip در بسیاری از فرودگاه ها همچون فرودگاه امام خمینی تهران وجود دارد و برای امور تشریفاتی اختصاص داده شده است. مسافران در این بخش نیازی به انتظار در صف های طولانی ندارند و می توانند به سرعت امور لازم برای خروج یا ورود به کشور را انجام دهند.
مسافران در فرایند بررسی و تایید مدارک می توانند از امکانات رفاهی موجود در cip فرودگاه استفاده کنند. بسیاری از مسافران در طول مدت انتظار اجازه دارند در سوئیت های اختصاصی استراحت کنند تا تایم پرواز فرا برسد. در ادامه بیشتر با cip فرودگاه تبریز و خدمات آن آشنا خواهید شد.


 
فرودگاه تبریز

آشنایی با فرودگاه بین المللی تبریز

یکی از معروف ترین فرودگاه ‌ها پس از فرودگاه‌ های امام خمینی و مشهد، فرودگاه تبریز است. این فرودگاه علاوه بر پروازهای داخلی دارای گیت پرواز های خارجی به مقصد های مختلف است. از جمله این مقصد ها می توان به باکو، استانبول و سایر کشور ها اشاره کرد. نام دیگر این مکان، فرودگاه بین المللی شهید مدنی است که در منطقه شمال غرب شهر واقع شده است. خدمات cip در فرودگاه بین المللی تبریز از سال 83 تا کنون به مسافران داخلی و خارجی ارائه می شود.

خدمات cip فرودگاه چیست؟

cip فرودگاه مخفف عبارت "Commercially Important Person" است که در زبان فارسی «شخص مهم تجاری» معنا می دهد. در حوزه خدمات فرودگاهی به عنوان «مرکز اطلاعات و پذیرایی مسافران ویژه» شناخته می شود. این اصطلاح به خدمات و امکانات ویژه ای اشاره دارد که برای مسافران مهم تجاری یا افراد ویژه در فرودگاه فراهم می ‌شود. اصولا شرکت ها، گروه های خاص، بازرگانان، تاجران و ... می توانند از خدمات cip فرودگاه استفاده کنند. البته این بدان معنا نیست که افراد معمولی امکان بهره مندی از خدمات این بخش را ندارند، اما به طور کلی خدمات سی آی پی برای گروه های نامبرده رایج تر است.

در سیستم cip فرودگاه مسافران از امکانات اختصاصی، سرویس ‌های ویژه، سالن ‌های انتظار اختصاصی و سایر خدمات بهره ‌مند می ‌شوند. این خدمات شامل پارکینگ اختصاصی رایگان، سرویس انتقال یا ترانسفر فرودگاهی، امکانات سالن انتظار راحت و مدیریت ترتیبات ورود و خروج مسافران است. این خدمات به مسافران کمک می کند از بهترین امکانات فرودگاهی بهره مند شده و برای تجربه مسافرتی لوکس و راحت برنامه‌ ریزی کنند. حتما تا کنون گروه های ورزشی مانند تیم ملی فوتبال را دیده اید که از یک بخش جداگانه برای خروج یا ورود به کشور برای برخی مسابقات استفاده می کنند. این بخش همان cip فرودگاه است که برای این اهداف طراحی شده است.

 
خوراکی های سالن تشریفات

خدمات cip فرودگاه تبریز

ساختمان CIP فرودگاه تبریز از سال 1388 به بهره ‌برداری رسیده است. این سرویس برای راحتی و آسایش مسافرانی که دائما در سفر هستند یا در ایونت ها، گروه ها و مجموعه های خاص شرکت کرده اند و نیاز دارند تمامی مراحل همچون «بررسی کارت پرواز» و «بررسی مدارک شان» به سرعت انجام شود، مناسب است.

ساختمان cip فرودگاه تبریز به صورت کاملا اختصاصی و با ساختمانی جداگانه از ساختمان اصلی فرودگاه طراحی شده است. این ساختمان در سمت شرقی فرودگاه واقع شده است. مسافران به سادگی می توانند ماشین های خود را در بخش اختصاصی این ساختمان پارک کنند و نگران فضا کافی برای خودروی خود نباشند. تمامی مسافران این فرودگاه جهت بهره مندی از خدمات cip باید حتما از قبل در روز مشخص و ساعت معین، رزرو انجام دهند. برای خدمات استقبال و بدرقه کردن مسافران در باند از خودرو های ون که برای این منظور طراحی شده اند استفاده می شود. اگر مسافران به بهره مندی از خدمات ترانسفر فرودگاهی نیاز داشته باشند می‌توانند به صورت آنلاین یا از طریق راه ‌های ارتباطی مربوطه مجزا از خدمات cip برای «درخواست خدمات تشریفات» اقدام کنند.

لیست خدمات cip فرودگاه تبریز

cip فرودگاه تبریز دارای خدمات رایج و کاربردی برای مسافرانی است که قصد دارند با پرداخت هزینه از تشریفات اختصاصی بهره مند شوند. این خدمات به صورت لیست آورده شده اند.
•    دریافت چمدان و کارت پرواز مسافران به صورت اختصاصی با استقبال ویژه
•    ترانسفر فرودگاهی از درب منزل تا فرودگاه به سالن cip و بالعکس
•    ارائه خدمات ویژه برای افراد سالمند یا افراد دارای معلولیت و ناتوانی های خاص
•    ارائه خدمات ویژه برای حیوانات خانگی (سفر با حیوانات خانگی)
•    ارائه خدمات برای پذیرش مسافران از ترمینال های مختلف
•    استفاده از گیت اختصاصی برای بازرسی
•    پذیرایی از مسافران در فضایی آرام به دور از شلوغی رایج فرودگاه
•    ارائه انواع نوشیدنی ها
•    ارائه روزنامه و مجله ها
•    ماساژ اختصاصی
•    ارائه انواع غذاهای سرد و گرم
•    اینترنت رایگان پرسرعت
•    ارائه سوئیت برای مسافران جهت استراحت و انتظار در فضایی مناسب
•    بدرقه مسافران پرواز های خروج از کشور تا پلکان هواپیما
•    انجام خدمات بسته بندی اختصاصی بارهای ویژه مسافران
•    گیت و گمرک اختصاصی فرودگاهی
•    ارائه خدمات سی آی پی رایگان برای نوزادان
 

نمایی از سالن تشریفات

روال پذیرایی و ارائه خدمات در بخش cip فرودگاه تبریز چگونه است؟

شما و همراهان تان بعد از ورود به ساختمان cip فرودگاه از گیت اختصاصی عبور می کنید. در بدو ورود از شما استقبال می شود. اگر گروهی خاص و اختصاصی برای خوشامد گویی از شما (بعد از مسابقات یا رویدادهای خاص) جمع آوری شده باشند، به استقبال تان خواهند آمد. بعد از خوشامد گویی می توانید کارت پرواز و سایر مدارک خود را ارائه کنید تا مورد بررسی قرار گیرند. بعد از تحویل مدارک، از شما چمدان ها و بار هایتان دریافت می شوند و توسط پرسنل به داخل سالن آورده می شوند. شما و همراهان تان بعد از ورود به سالن اختصاصی می توانید کمی خستگی در کنید. در طی این مدت اطلاعات و مدارک شما بررسی می شوند.

شما می توانید برای نوشیدن، میل کردن غذا، اندکی خوابیدن، حضور در کتابخانه یا حتی تماشای تلویزیون اقدام کنید. بعد از بررسی و دریافت مدارک می توانید از این ساختمان خارج شوید. با توجه به نوع پرواز (خروجی یا ورودی) اقدامات لازم برای بدرقه شما انجام می گیرد. کل این پروسه کوتاه بوده و بر خلاف خدمات عمومی فرودگاه زمانبر و خسته کننده نیست. استفاده از این نوع خدمات به شرکت ها، سازمان ها، افرادی که زیاد سفر میکنند، گروه های خاص و امثالهم پیشنهاد می شود.

شما می توانید برای بهره مندی از خدمات cip فرودگاه تبریز، از طریق سایت بوکینگ اقدام کنید. سایت بوکینگ علاوه بر ارائه خدمات در قالب رزرو هتل داخلی و خارجی، بلیط هواپیما برای سفر های داخلی و خارجی، رزرو تور و غیره، خدمات رزرو cip فرودگاه تبریز (و سایر فرودگاه های کشور) را ارائه می کند.

 
شرایط cip فرودگاه تبریز

قوانین cip فرودگاه تبریز چیست؟

•    اگر از خدمات ترانسفر فرودگاهی به هر دلیلی استفاده نکنید، مسئولیت جا ماندن از پرواز بر عهده شماست.
•    اگر بیش از 3 ساعت از خدمات cip فرودگاه استفاده کنید، ملزم به پرداخت هزینه بیشتر خواهید بود.
•    حتما از صحت و اعتبار مدارکی که به مسئولان این بخش ارائه می کنید، اطمینان حاصل کنید.
•    از سوئیت های این ساختمان حداقل 3 و حداکثر 12 ساعت می توان استفاده کرد.
•    هزینه بیشتری برای ترانسفر فرودگاهی پرواز هایی که بین ساعت 11 شب تا 7 صبح انجام می شوند (نسبت به سایر ساعات شبانه روز)، باید پرداخت کنید.
•    هزینه رزرو سوئیت های این ساختمان مجزا از خدمات رایج سی آی پی است.

چگونه وارد بخش CIP فرودگاه تبریز شویم؟

بعد از اینکه به بلوار شهید خلبان بابایی منتهی به فرودگاه تبریز رسیدید یک دوراهی را مشاهده خواهید کرد. در این دوراهی تابلوی سالن CIP در سمت راست نمایش داده شده است. شما می توانید با ورود به محوطه‌ی اختصاصی به این سالن دسترسی پیدا کنید.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر