شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 8918
تاریخ انتشار: 29 آذر 1392 17:18
بازتاب گسترده مصاحبه سعید حجاریان در رسانه‌های خاص!

حجاریان با یک مصاحبه اردوگاه اصولگرایان را آشفته کرد


به گزارش راه مردم،  رای مردم در انتخابات ۲۴ خرداد را می‌توان به نوعی آخرین و جدید‌ترین نظرخواهی عمومی از مردم دانست که در آن افراطیون نتوانستند رای حتی ده درصد از واجدین شرایط رای دادن را هم به دست آورند. عموم مردم و ناظرین سیاسی انتظارشان این بود که پس از انتخابات، جریان اصولگرا و خصوصا افراطیون حاضر در مجلس که البته حسابشان با نمایندگان مردمی بهارستان جدا است، با مشاهده نتیجه این نظرخواهی در رفتار خود تجدید نظر کنند. اما آنچه اتفاق افتاد خلاف این بود و به نظر می‌رسد که جریان افراطی و بخش‌هایی از بدنه سیاسی محافظه‌کاران هنوز پیام واضح ۲۴ خرداد را درک نکرده و به روال سابق کار می‌کنند.



اما عملکرد برخی از تندروها که بعضا از طریق تریبون مجلس هم صحبت می‌کنند باعث شده تا به تدریج یک گفتمان اجتماعی در خصوص لزوم تغییر خط سیاسی مجلس در جامعه شکل بگیرد که منجر به شکست اصولگرایان در این انتخابات خواهد شد. اخیرا دو تن از اعضای حزب اصولگرای سنتی موتلفه هم با اشاره به این مساله اذعان کرده‌اند که در مجلس آتی اکثریت را از دست خواهند داد و مجلس دهم در اختیار اصلاح‌طلبان خواهد بود که این اظهار نظرها هم طی روزهای گذشته در سلام نو تحلیل شدند.


اما اخیرا مصاحبه تفصیلی یکی از صاحب‌نظران اصلاح‌طلب باعث شده تا یک طیف خاص از اصولگرایان تیترهای خود را به سمت او نشانه روند. سعید حجاریان در بخشی از این مصاحبه با اشاره به طرح برخی موضوعاتی در مجلس که برخلاف روند حرکت دولت و خواست ملت هستند، به ایسنا گفت: «نمایندگان بر خلاف خواسته مردم حرف بزنند و عمل کنند و بعد آن وقت ببینند آیا مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان آنها را به شهرشان راه می‌دهند؟ اگر این کار را بکنند مردم آنها را حتی به شهرهایشان راه نمی‌دهند. من معتقدم حتی اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود تا مانند بسیاری از کشورها، دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا مردم مجدداً رای دهند و سیستمی هماهنگ پدید آورند. البته چنین چیزی در این کشور عملاً امکان‌پذیر نیست؛ چراکه آقای جنتی خود را هم بالای سر دولت و انتخابات آن می‌داند و هم بالای سر مجلس.»


این اظهارات صریح که ابعادی از شرایط سیاسی کشور را شکافته بود باعث شد که برخی از رسانه‌های جریان اصولگرا دست به کار شده و پاسخ‌دهی(!) به موارد مطروحه در آن را در دستور کار خود قرار دهند. در این میان به نظر می‌رسد خط اصلی که این جریان برای حمله به حجاریان در دستور کار خود قرار داده معطوف به گفته‌های وی درباره قانون اساسی و جایگاه دولت و مجلس است.


در همین راستا سلام نو نگاهی انداخته به بازتاب‌ صحبت‌های این جانباز اصلاحات در رسانه‌های اصولگرا. برای مثال می‌توان به واکنش‌های خبرگزاری فارس اشاره کرد طی همین یک روز 11 گزارش خبری و گفتگو با فعالین همسوی خودشان در مقابل اظهارات حجاریان تهیه و منتشر کرده است.


البته در این میان خبرگزاری تسنیم از این خط تبعیت نکرده و در این جوسازی رسانه‌ای هم‌قطارانش را همراهی نکرده است. در زمان شکل‌گیری این خبرگزاری خبرهایی مبنی بر اختلاف مدیران این رسانه و مدیران خبرگزاری فارس منتشر شده بود که برخی از این ناهماهنگی‌ها می‌تواند بر همین علت تفسیر شود.


در هر حال به نظر می‌رسد که تحمل گفته‌های حجاریان برای این جریان سخت بوده که به این شکل واکنش نشان داده و به دولت روحانی هم درباره حضور مجدد تئوریسین‌های اصلاح‌طلب در صحنه سیاست هشدار داده‌اند.


در ادامه تصاویری از حاصل زحمات چند رسانه خاص در این زمینه را مشاهده می‌کنید:























































منبع: تدبیر 24
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر