دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 8911
تاریخ انتشار: 29 آذر 1392 16:45
به گزارش راه مردم، هافینگتن پست نوشت: در انتقادی قابل توجه از باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا، 10 رئیس کمیته های دیگر سنا نامه ای خطاب به هری رید رهبر اکثریت نوشتند و خواستار عدم پذیرش لایحه منندز در جهت تحریم بیشتر ایران شدند.

این سناتورها در نامه خود آورده اند: اکنون درحالیکه مذاکرات در جریان است، ما معتقدیم که تحریم های جدید مورد بهره برداری کسانی در ایران قرار می گیرد که می خواهند شکست مذاکرات را ببینند.

در نامه این سناتورها آمده است: در صورتی که ایران، هر زمانی از مفاد طرح اقدام مشترک عدول کند، یا این طرح به یک پیمان درازمدت برای حصول اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور منتهی نشود کنگره باید فوراً لایحه تحریم‌های جدید را در دستور کار قرار دهد.

تیم جانسون رئیس کمیته بانکی، دایان فاینستاین رئیس کمیته اطلاعات، کارل لوین رئیس کمیته نیروهای مسلح، باربارا میکولسکی رئیس کمیته ی تخصیصات، جان راکفلر رئیس کمیته تجارت، باربارا باکسر رئیس کمیته محیط زیست، توماس کارپر رئیس کمیته امنیت ملی و امور دولتی، پاتریک لیهی  رئیس کمیته قضایی، ران وایدن رئیس کمیته منابع طبیعی و انرژی و تام هرکین رئیس کمیته اموزش و سلامت از جمله کسانی هستند که این نامه را امضا کرده اند.

در همین حال یک مقام ارشد دولت اوباما منندز را متهم به نابودی مذاکرات کرد و گفت: ما دائما و قویا با هرگونه لایحه تحریم چدید مخالفت کرده ایم.

وی افزود: لزومی ندارد که کنگره این لایحه را تصویب کند چراکه اگر مذاکرات شکست خورد می توانیم به سمت تحریم حرکت کنیم.

 

منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر