پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 88008
تاریخ انتشار: 22 آبان 1402 08:40
زمان فراخوان انتخابات رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران مشخص شد

شروط برگزاری انتخابات جدید اتاق/انتخابات جدید ملغی می شود؟

زمان فراخوان ثبت نام نامز‌‌دهای ریاست جدید اتاق بازرگانی ایران مشخص شد. براساس اعلام هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران، حداکثر تا ابتدای هفته آینده فراخوان شرکت در انتخابات رییس جدید اتاق بازرگانی ایران برای اعضای اتاق ارسال خواهد شد.

کشمکش درباره انتخابات رییس اتاق بازرگانی ایران بعد از گذشته بیش از 4 ماه وارد فاز جدیدی شد و خبرگزاری تسنیم به نقل از جهانبخش سنجابی دبیر انجمن نظارت بر انتخابات این دور اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد روز چهارشنبه هفته گذشته مصوبه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی از طریق دبیرخانه شورا به انجمن نظارت بر انتخابات ابلاغ شد.  بر همین اساس به‌ قید فوریت روز شنبه هفته جاری جلسه ویژه انجمن نظارت با حضور اعضا برگزار و مقدمات برگزاری مجدد انتخابات مطابق مصوبه شورای‌عالی نظارت فراهم شد.

 این در حالی است که یک منبع آگاه به «اکوایران» گفت: زمان مقرر صرفا برای اعلام کاندیداتوری و مراحل اخذ تاییده از نهاد امنیتی است.  

با این شرایط، حداکثر تا ابتدای هفته آتی فراخوان شرکت در انتخابات هیئت رئیسه برای اعضای اتاق بازرگانی ارسال خواهد شد، بر این اساس طی یک هفته کاری فرایند ثبت‌نام از داوطلبان انجام خواهد شد. از سوی دیگر بر اساس مصوبه برگزاری انتخابات از زمان پایان ثبت‌نام در فاصله یک‌ماهه فرایند احراز صلاحیت انجام خواهد شد.

 یک منبع مطلع درباره اینکه آخرین زمان پیش‌بینی شده برای برگزاری انتخابات رییس جدید اتاق چه زمانی خواهد بود به «اکوایران» گفته است: براساس قانون، انتخابات جدید اتاق باید  تا نیمه بهمن 1402 برگزار شود، با این شرایط می‌توان گفت زمان برگزاری انتخابات همچنان مشخص نیست و در حال حاضر زمان ثبت نام کاندیدا‌ها مشخص شده است.

این منبع مطلع به این نکته نیز اشاره کرد که انتخابات میان دوره‌ای در صورتی برگزار خواهد شد که اتاق بازرگانی در موعد مقرر نتواند حکم توقف برگزاری انتخابات جدید یا حکم ابطال نظر شورای عالی نظارت را از دیوان عدالت اداری یا دادگاه حقوقی اخذ کند. با توجه به این شرایط می‌توان گفت در صورتی که اتاق بازرگانی موفق به اخذ رای موافق از مراجع بالادستی شود؛ برگزاری انتخابات جدید متوقف خواهد شد.

 این نکته نیز از سوی این منبع مطلع مطرح است، اگر مرجع قانونی حکم به ابطال نظر شورای عالی نظارت بدهد انتخابات جدید ملغی خواهد شد و سلاح‌ورزی به سمت خود (ریاست اتاق بازرگانی ایران) باز خواهد گشت.

28 خردادماه و در انتخابات هیات رییس اتاق بازرگانی ایران حسین سلاح‌ورزی توانست با 265 رای از مجموع 426 رای حکم ریاست اتاق بازرگانی را از فعالان بخش خصوصی بگیرد، اما این حکم از همان ابتدا با مخالفت دولت روبرو شد و حال باید منتظر دادخواهی اتاق بازرگانی باشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر