پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 86337
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1402 09:08
از اینستاگرام طلا بخریم؟/ رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران پاسخ داد

طلا گران می‌شود؟

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: اگر اتفاق خاصی در بحث سیاست‌های کلی کشور رخ دهد که بر بازار ارز اثرگذار باشد آن موقع طلا هم در آن مسیر حرکت می‌کند؛ در غیر اینصورت همان روال عادی را طی می‌کند و طبیعتا انتظار افزایشی بودن را نداریم.
به گزارش راه امروز: ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خبرنگار «راه امروز» درباره برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش قیمت طلا در ماه محرم و صفر بیان کرد: تا اینجای کار که از ماه محرم گذشته است طلا شاید یک مقداری نسبت به قبل کاهشی بوده است و بعدازظهر سه شنبه هفته قبل مقداری افزایش پیدا کرد و از مثقالی حدود 10 میلیون تومان به 10 میلیون و 300 هزار تومان رسید. 

محمدولی با بیان اینکه، در چند روزی که از ماه محرم گذشته است افزایش چشمگیری در بحث طلا نداشته‌ایم، گفت: از طرفی تقاضای آنچنانی هم وجود نداشته است. درست است تقاضا بوده ولی تقاضایی که تاثیرگذار باشد و بتواند قیمت طلا را افزایشی کند را به وضوح ندیده‌ایم. بنابراین در محرم امسال هم مانند محرم‌های سال گذشته طلا در مسیر و فرمول خودش حرکت کرده است. 

وی ادامه داد: اگر اتفاق خاصی در بحث سیاست‌های کلی کشور رخ دهد که بر بازار ارز اثرگذار باشد آن موقع طلا هم در آن مسیر حرکت می‌کند در غیر این صورت همان روال عادی را طی می‌کند و طبیعتا انتظار افزایشی بودن را نداریم.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره فروش طلا در صفحات اینستاگرامی نیز گفت: یک سری کارها در این زمینه انجام شده اما به صورت کامل و 100 درصدی شرایط هنوز مهیا نشده است و یک مقدار دیگر باید وضعیت تسهیل شود تا مردم بتوانند به راحتی در فضای مجازی موارد مورد نیاز خودشان را خرید و فروش کنند.

محمدولی در پایان گفت: کارشناسان سازمان صنعت و معدن باید یک اهرمی را ایجاد کنند تا مردم به راحتی مراجعه حضوری بتوانند در فضای مجازی هم خرید کنند و اگر ایراد و اشکالی داشته باشد، بتوانند بلافاصله کنترل و بررسی کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر