پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 85860
تاریخ انتشار: 23 تير 1402 17:16
قائم مقام دبیر در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد:

رونمایی از بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد در دومین نمایشگاه

مشاور و قائم مقام دبیر در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و‌ ویژه اقتصادی جزئیاتی از دومین نمایشگاه رونمایی از بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با 430 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ارائه کرد.
 مسعود حسین پور در گفت وگو با برنا درباره جزئیات دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و‌ ویژه اقتصادی ایران اظهار داشت: با توجه به شعار سالجاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و با همچنین با توجه به فلسفه وجودی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که پایگاه اصلی اقتصاد بین الملل کشورمان است، سیاست جذب سرمایه و تولید و اشتغال و رونق و ارزآوری را دنبال کرده و مقرر شد که همه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این راستا به سمت جذب سرمایه و صادرات و تولید رفته و برنامه های ویژه برای آن ترسیم کنند. 

حسين پور افزود: در فصل زمستان سال گذشته مقرر شد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بسته های سرمایه گذاری تدوین کنند که به طور میانگین 50 بسته از سوی هر منطقه تهیه شد و در نمایشگاه ایران اکسپو (17 تا 20 اردیبهشت) 370 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ارزش 240 هزار میلیارد تومان و 5 میلیارد یورو رونمایی شد. 

وي تصریح کرد: در پایان بهار سالجاری هم هر منطقه به طور میانگین 50 بسته سرمایه گذاری را تدوین کرده و عملا 350 بسته سرمایه گذاری جدید به ارزش 430 هزار میلیارد تومان آماده شد. 

مشاور و قائم مقام دبیر در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و‌ ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به بروکراسی طولانی و پیچیده در کشورمان، برای تدوین این بسته ها فرآیندی را اعلام کردیم که قرار شد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بسته های سرمایه گذارها حمایت مالی را آماده کرده و فرصت بررسی آنرا برای سرمایه گذاران در نظر بگیرند؛ همچنین زمین و زیرساخت را تامین کرده و مجوز بی نام صادر کنند تا فقط درج نام سرمایه گذار در برگه و مجوز و تایید اهلیت سرمایه گذار باقی بماند؛ عملا این کار باعث کوتاه شدن فرآیندها شد.

حسین پور گفت: در حال حاضر 700 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آماده است؛ بر همین اساس تعداید نمایشگاه داخلی و خارجی از ابتدای تا انتهای سالجاری برنامه ریزی شده تا برگزار شود. 

وی افزود: در نمایشگاه دوم رونمایی از بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار است از تاریخ 27 تا 30 تیرماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود که از همه سرمایه گذاران خارجی و فعالان حوزه صادرات و اعضاي شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که 14 دولتمرد هستند دعوت می کنم در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. 

مشاور و قائم مقام دبیر در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و‌ ویژه اقتصادی اظهار داشت: از همه سرمایه گذاران و بازرگانان دعوت کردیم تا با تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه دیدار و گفت وگو کرده و وارد مذاکره شوند. 

حسين پور افزود: برای تحقق هدف گذاری سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ستادی در دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای حمایت از سرمایه گذاری ها و صادرات راه اندازی شده تا تمامی فرآیندهای تولید و اشتغال و جذب سرمایه گذار و بسته های سرمایه گذاری و برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی با مسئولیت حجت الله عبدالملکی و و قائم مقامی اینجانب رصد شود؛ در همین راستا جلسات هفتگی به صورت مستمر برگزار می شود. 

وي گفت: باید تا پایان سالجاری تا سقف 20 میلیارد یورو سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس بسته های متعددی که معرفی شده محقق شود. 

به گزارش خبرگزاری برنا، دومین نمایشگاه رونمایی از بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی 27 تا 30 تیرماه در نمایشگاه بین المللی مشهد میزبان علاقمندان از ساعت 15 تا 20 است. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر