پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 85463
تاریخ انتشار: 03 تير 1402 21:26
امروز شنبه ۳ تیرماه 1402 مرز مقاومتی ۵۰ هزار تومان در بازار بالاخره شکسته شد و اسکناس آمریکایی در تهران و هرات تا پله اول و دوم کانال ۵۰ هزار تومان بالا رفت.قیمت سکه هم کانال ۲۹ میلیون تومان را لمس کرد.
بازار امروز ارز تهران نشان می دهد، نرخ دلار جهش معناداری را ثبت کرد. مرز مقاومتی ۵۰ هزار تومان در بازار امروز بالاخره شکسته شد و اسکناس آمریکایی در تهران و هرات تا پله اول و دوم کانال ۵۰ هزار تومان بالا رفت.البته در معاملات پشت خطی امشب دلار فردایی کانال ۵۱ هزار تومان را هم لمس کرده بود.

پیشروی قیمت دلار در بازار امروز در حالی بود که اسکناس آمریکایی مدت زمان طولانی به واسطه اخبار و سیگنال های مثبت و منفی سیاسی از جمله توافق احتمالی ایران و آمریکا، احتمال ازادسازی ارزهای بلوکه شده، تبادل زندانیان و...پشت مرز ۵۰ هزار تومان نوسان رفت و برگشتی را ثبت کرده بود.

پشت‌پرده افزایش قیمت دلار در تهران

طبق اعلام رسانه ها در روز های اخیر  سناتورهای جمهوری‌خواه‌ با طرح جدید خود به دنبال این هستند هر تصمیمی برای تحریم‌های ایران منوط به تأیید کنگره شود.

یک روز قبل از آن نیز کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان لایحه‌ دائمی شدن تحریم‌های سال ۱۹۹۶ علیه ایران را تصویب کرده بود.این لایحه که با حمایت نمایندگانی از هر دو حزب ارائه شده بود، اکنون باید در صحن مجلس نمایندگان به رأی گذاشته شود.عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که این اتفاق بیفتد موضوع برجام و توافق با چالش جدیدی روبرو خواهد شد و این امر می تواند بر روی  نرخ دلار تاثیرصعودی بگذارد.

اثر شورش روسیه در بازار دلار
البته‌ داغ ترین خبر بازار امروز تنش های داخلی روسیه بود.شب گذشته اختلاف بین‌‌فرمانده واگنر ها‌ و ارتش‌روسیه به اوج رسید و خبر آن امروز شنبه ۳ تیر ماه مثل بمب در فضای رسانه های داخلی و خارجی منفجر شد.ترکش این خبر به بازار فردوسی رسید و اسکناس آمریکایی در تهران صعودی شد.

ترکش روس ها به بازار سکه رسید
قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز تا ۲میلیون و ۴۱۶ هزارو ۵۰۰ تومان بالا رفت.این قیمت‌در مقایسه با ۲ روز قبل ۸۱ هزارو۳۰۰ تومان گران شده بود.

قیمت‌سکه امامی هم امروز وارد کانال۲۹ میلیون تومان شد که نسبت به عصر پنجشنبه ۵۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر