يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 8504
تاریخ انتشار: 18 آذر 1392 07:55

به گزارش راه مردم،  فارس نوشت؛ در این تذکر آمده است: «آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه در 110 روز گذشته در موارد مختلفی عزت و اقتدار ایران را با مواضع ناپسند خود نادیده گرفته و باعث جریحه‌دار شدن عزت انقلاب اسلامی و ملت ایران و خانواده شهدا و رزمندگان گردید. از جمله این موارد می‌توان به سخنان آقای ظریف در دانشگاه تهران در خصوص از کار انداختن سیستم دفاعی ایران با یک بمب از سوی آمریکا، مصاحبه آقای ظریف با شبکه ABC در نیویورک در مورد افسانه خواندن هولوکاست و صحبت ایشان با رهبری در مورد تصویب این موضوع و تحریف مواضع رهبر معظم انقلاب و همچنین مذاکره در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی و تلفن رئیس‌جمهور به اوباما و طولانی شدن مذاکره در نیویورک با جان کری اشاره کرد که البته تمام مواضع فوق از سوی آقای ظریف تکذیب شده است.» این روزها بهارستان به رقیبی برای عرصه سیاست خارجی کشور تبدیل شده است البته نه همه بهارستان بلکه بخشی که عقاید و افکار و آرای آنها هماهنگ با حماسه‌آفرینان 24 خرداد نیست. در کنار این موضوع که شاید اقدامی کم سابقه (درخواست از رئیس‌جمهور برای عزل وزیر محبوب مردم) از سوی مجلسیان در سال‌های اخیر بوده است، موضوع دیگری هم در بهارستان مطرح شد.


پایداری‌های ناپایدار در بهارستان


«حمید رسایی، حسین طلا، مسعود میرکاظمی، روح‌ا... حسینیان و...» این نام‌های آشنای جبهه‌ای که نمی‌خواهد تابع مقررات حزبی باشد، این روزها پروژه جدیدی را برای خود تعریف کرده‌اند و در سکوت سیاسی جبهه پایداری که به برگزاری چند نشست و همایش محدود مشغول است، اینان در بهارستان دستاوردهای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان را دستاویزی برای احضار و تذکر وزیر امور خارجه قرار داده‌اند. اگر در دولت قبل که مطلوب این آقایان بود، وزیر ارشاد به دلیل حضور زیادش، ساکن بهارستان تلقی می‌شد اما در این مقطع محمدجواد ظریف است که مورد عنایت نمایندگان منتسب به جبهه پایداری قرار می‌گیرد به نحوی که یا به مجلس فراخوانده می‌شود و یا اینکه تذکر دریافت می‌کند.


ظریف چه گفت که برآشفتند؟


آنطور که سایت‌ها نوشته‌اند ظریف در سخنرانی خود در دانشگاه تهران به قدرت بالای نظامی آمریکا در مقایسه با ایران پرداخته است. البته بیان چنین سخنی از سوی هر فردی در این شرایط قابل تامل است اما محمدجواد ظریف با افزایش هجمه‌ها به خود روز شنبه به توضیحاتی در این خصوص پرداخت و نوشت که «مبنای سخنرانی و پاسخ به سوالات با تاکید بر قدرت و نقش بی‌بدیل مقاومت مردم مسلمان و قهرمان ایران به‌عنوان عنصر مهم بازدارندگی در مقابل هرگونه طمع‌ورزی و زیاده‌خواهی‌ها بود و تاکید داشتم که این مهم منشأ هرگونه دستاورد برای کشور بوده است. کما‌اینکه در پاسخ به سوال مطرح شده بر نقش قدرت ناشی از مقاومت مردم تاکید کرده و در بخش پایانی جلسه نیز تصریح کردم آنچه آمریکا از آن می‌هراسد، مقاومت مردم ایران است و در عین حال که به توان و قدرت دفـاعی و نیروهـای بسیجی کشور افتخار می‌کنیم، این امر واقعیتی انکارناپذیر است.»


53 نماینده چه گفتند؟


اما ظاهرا 53 نماینده‌ای که روز گذشته در تذکری کتبی نسبت به اظهارات وزیر امور خارجه انتقاد و ابراز عقیده کردند که وزیر امور خارجه در برابر تجهیزات نظامی دشمن شماره یک ملت ایران وادادگی به خرج داده و قدرت معنوی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را کوچک پنداشته است، این جوابیه وزیر امور خارجه را مطالعه نکرده بودند. در این تذکر آمده است: آقای ظریف در دانشگاه تهران عنوان کرده که «آیا آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد، از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟» وی بهترین مبارزه را دموکراسی و راه‌های دیپلماتیک دانسته است. این جمله آقای ظریف مورد سوء استفاده رسانه‌های بیگانه قرار گرفته و آن را نشان توان واقعی دفاعی ایران دانستند، در حالی که سیستم دفاعی ملت ایران علاوه بر حضور آگاهانه در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات‌ و صحنه‌هایی مانند 9 دی و 22 بهمن، پیشرفت‌های چشمگیر نظامی و صنعتی است که پس از 35 سال تلاش به دست آمده است. در ادامه این تذکر آمده است: متاسفانه آقای ظریف که در سابقه زندگی خود حتی یک ساعت حضور در دفاع مقدس را ندارد، نه شهیدی در کنار خود دیده، نه خون مجروحی و نه تیر و ترکشی باید از تجهیزات نظامی دشمن بترسد و آن را بزرگ بپندارد؛ در حالی که مهم‌ترین سیستم دفاعی ما در کنار پیشرفت‌های نظامی،‌ روحیه شهادت‌طلبی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مانند سنگ کوچکی ماشین جنگی بزرگ دشمنان ما را از کار می‌اندازند. این سیستم دفاعی با بمب آمریکایی قدرتمندتر می‌شود و از کار نمی‌افتد. همان‌طور که امام راحل فرمودند بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود. متاسفانه این سخنان آقای ظریف به جای بازدارندگی، دشمنان این کشور را برای تحرکات نظامی علیه ملت ما تحریک می‌کند.


هدف مقدس برای تخطئه رقیب


نکته قابل تامل در تذکر این نمایندگان به عدم سابقه حضور در جنگ تحمیلی ظریف باز می‌گردد. این نمایندگان ظاهرا اخبار مربوط به طیف خود در مجلس را هم مطالعه نمی‌کنند و آن زمانی که ظریف در مجلس حضور دارد، توجهی به اظهارات او ندارند چنانکه او در 14 مرداد ماه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت و صفر نعیمی‌رز یکی از نمایندگان اصولگرا اینچنین روایت می‌کند که ظریف گفت: «من اگر زمان دفاع مقدس در ایران بودم، حتماً به جبهه‌ها می‌‌رفتم اما به‌دلیل تحصیل در آمریکا نتوانستم و تحصیل در آنجا برای پیشبرد اهداف آینده نظام لازم بوده است.» 53 نماینده تذکر دهنده به ظریف آیا آن روز در مجلس حضور نداشتند و اگر عدم حضور در جنگ یک نمره منفی تلقی می‌شود چرا در مراسم رای اعتماد به وزیر امور خارجه‌، این موضوع را مطرح نکردند و گذاشتند تا محمدجواد ظریف با رای بالای بهارستان نشینان به‌عنوان وزیر امور خارجه معرفی شود! راستی آیا تمامی 53 نماینده تذکر دهنده در زمان جنگ در جبهه حضور داشتند؟ همچنین مگر حضور در جبهه جنگ موضوع حسابرسی محسوب می‌شود که امروز برخی از آن به‌عنوان ابزار تخطئه دیگران استفاده می‌کنند.


 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر