پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 84447
تاریخ انتشار: 09 ارديبهشت 1402 15:57
در رتبه‌بندی وزارت ارشاد، سایت‌هایی همچون «ورزش سه» با آن حجم از تولید محتوای حرفه‌ای، در رتبه ۷ قرار گرفته است! به سایت «فرارو» رتبه ۱۲ داده شده است. برخی دیگر از رتبه‌ها به این شرح است: «اعتماد آنلاین» رتبه ۲۳، اقتصاد۲۴ رتبه ۳۳، سایت رکنا رتبه ۴۵، رویداد۲۴ رتبه ۴۶، صراط نیوز رتبه ۶۳، تجارت‌نیوز رتبه ۶۶، راه دانا رتبه ۲۲، اقتصاد آنلاین رتبه ۳۵، سینما سینما رتبه ۱۰۴، اقتصادنیوز رتبه ۱۱۵، نامه نیوز رتبه ۱۳۰ و اکو ایران رتبه ۱۶۳.
پنجمین دوره رتبه‌بندی رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری در حالی توسط وزارت ارشاد منتشر شد که نتایج آن، اعتراض‌های زیادی را در پی داشته است. مدیر مسئول سایت صراط نیوز در توییتی نوشته است یا زد و بندی در کار بوده است یا ارزیابی از اساس زیر سوال است. 

سایت رویداد 24 نیز در گزارشی مفصل به عنوان «دیکتاتوری وزارت ارشاد به نام رتبه بندی پایگاه‌های خبری/ رسانه‌های مستقل چگونه سلاخی شدند؟» به این رتبه بندی اعتراض کرد. «نتایج رتبه بندی به اندازه‌ای مشکوک و غیرقابل باور بود که مشخصا نشان می‌دهد در این رده‌بندی دستکاری شده است.»

در بخشی از گزارش رویداد 24 آمده است: در رتبه‌بندی وزارت ارشاد، سایت‌هایی همچون «ورزش سه» با آن حجم از تولید محتوای حرفه‌ای، در رتبه ۷ قرار گرفته است! به سایت «فرارو» رتبه ۱۲ داده شده است. برخی دیگر از رتبه‌ها به این شرح است: «اعتماد آنلاین» رتبه ۲۳، اقتصاد۲۴ رتبه ۳۳، سایت رکنا رتبه ۴۵، رویداد۲۴ رتبه ۴۶، صراط نیوز رتبه ۶۳، تجارت‌نیوز رتبه ۶۶، راه دانا رتبه ۲۲، اقتصاد آنلاین رتبه ۳۵، سینما سینما رتبه ۱۰۴، اقتصادنیوز رتبه ۱۱۵، نامه نیوز رتبه ۱۳۰ و اکو ایران رتبه ۱۶۳

از سوی دیگر رسانه‌هایی همچون زنگ خطر، تیلانیوز، حامیان ولایت، خسروشاه نیوز، حزب‌الله نیوز، عقیق نیوز، لنگر خبر، مغان نیوز، اویاقلیق، آب‌تاب، یافته، حکایت و ده‌ها سایت ناشناس دیگر رتبه‌های بهتری کسب کرده‌اند. 

این در حالی است که بررسی کلی رسانه‌هایی که توسط وزارت ارشاد رتبه گرفته‌اند، نشان می‌دهد که ابتدایی‌ترین موارد در آن‌ها رعایت نشده و ده‌ها مورد وجود دارد که این رسانه‌ها از یک تا سه ماه گذشته حتی به روز نشده‌اند!

متن کامل گزارش رویداد 24 را اینجا بخوانید
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر