شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 8288
تاریخ انتشار: 10 آذر 1392 23:41
منابع رسانه‌ای گزارش دادند، متعرضان خشمگین در اوکراین وارد دفتر ریاست جمهوری این کشور شدند.



به گزارش تدبیر24 به نقل از خبرگزاری روسی راشا تودی، لحظاتی قبل گزارش داد، معترضان در اواکراین وارد دفتر ریاست جمهوری این کشور شدند.




بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین امروز یکشنبه با در دست داشتن پرچم های اتحادیه اروپا و سر دادن شعار مرگ بر تبهکار در خیابان های مرکزی کیف تظاهرات و رئیس جمهور اوکراین را به شکست عهد خود در راستای همگرایی بیشتر با اتحادیه اروپا متهم کردند.


تظاهرات روزهای اخیر در اوکراین از زمان انقلاب نارنجی در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی بی سابقه بوده است. یانوکویچ با انتشار بیانیه ای که قصد آرام کردن معترضان را داشت، تاکید کرد، وی هر اقدامی را برای تسریع روند حرکت اوکراین به سوی اتحادیه اروپا انجام خواهد داد.


انتشار این بیانیه در شرایطی است که رئیس جمهور اوکراین پس از مخالفت با امضای قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا قصد دارد در روزهای آینده به روسیه سفر کند.وزیر کشور اوکراین نیز هشدار داد، پلیس با هرگونه بی نظمی و بی قانونی به شدت برخورد خواهد کرد. اوکراین هیچ جایگاهی در بین کشورهایی مثل لیبی و تونس ندارد.


لازم به یادآوری است که تظاهرات گسترده حامیان همگرایی اروپایی در کیف و دیگر مناطق اوکراین روز پنج شنبه گذشته و پس از آن آغاز شد که دولت این کشور فرایند عضویت وابسته اوکراین در اتحادیه اروپا را متوقف کرد.




نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر