يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 8195
تاریخ انتشار: 07 آذر 1392 18:43
اولويت اول ايميدرو، حفاظت از محيط زيست است
به گزارش راه مردم  به نقل از خبرگزاري موج، مهدي كرباسيان، در اين بخشنامه كه آبان امسال ابلاغ شد، از مديران واحدها خواست دستورالعمل هاي مندرج در بخشنامه را مدنظر قرار دهند و شخصا از حسن اجراي آنها اطمينان حاصل كنند.
در اين بخشنامه تأكيد شده كه تمام واحدهاي تابعه ي ايميدرو ملزم هستند با استفاده از ساز و كارهاي موجود نسبت به كنترل و كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي (فرايندي و احتراق سوخت) اقدام كنند.
همچنين رعايت استانداردهاي هواي پاك، آيين نامه ي اجرايي قانون نحوه ي جلوگيري از آلودگي هوا و آيين نامه ي اجرايي كنوانسيون تغيير آب و هوا و پروتكل كيوتو در تمام واحدهاي تابعه الزامي است.
مطابق اين بخشنامه، استقرار و حفظ سيستم هاي مديريت محيط زيستISO14001 و مديريت بهداشت حرفه اي و ايمني OHSAS18001 در تمام شركت ها و طرح هايي كه به بهره برداري مي رسد، الزامي است.
از سوي ديگر، استفاده و بكارگيري هر گونه آزبست در فرايند توليد محصولات ممنوع است و واحدهاي تابعه موظف هستند حداقل 10 درصد از مساحت كل و يا سطح بهره برداري را به فضاي سبز اختصاص دهند.
شركت هاي تابعه همچنين ملزم شدند همزمان با انتخاب تجهيزات و تكنولوژي هاي جديد، مشخصات آن را در زمينه ير ميزان آلاينده هاي شيميايي و فيزيكي، خروجي هاي احتمالي و روش هاي كنترلي در نظر بگيرند.
بر اساس اين بخشنامه، رعايت قانون مديريت پسماند و آيين نامه هاي مترتب بر آن براي تمام واحدهاي تابعه، لازم الاجرا و اقدام به هر عملي كه موجبات آلودگي آب را فراهم كند، ممنوع است و اعمال مديريت فاضلاب و آيين نامه هاي مربوطه شامل آيين نامه جلوگيري از آلودگي آب ضروري است.
در اين بخشنامه همچنين الزامات انجام معاينات طب كار و پيشگيري از ناتواني و از كار افتادگي مورد تأكيد قرار گرفته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر