شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 8177
تاریخ انتشار: 07 آذر 1392 00:21
در نشست خبری مدیر عامل صندوق مهر امام رضا(ع) عنوان شد؛

از شنبه آینده ثبت نام از پشتیبانان مشاغل خانگی آغاز خواهد شد

از شنبه آینده ثبت نام از پشتیبانان مشاغل خانگی آغاز خواهد شد
به گزارش راه مردم،  جناب آقای حسین نژاد با اعلام این مطلب که در گذشته بخش اعظم تسهیلات مشاغل خانگی به صورت مشاغل خانگی مستقل بوده است اظهار داشت: در حال حاضر اکثر مشاغل خانگی مستقل اشباع شده است و با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید و جناب آقای دکتر ربیعی بر ایجاد مشاغل پایدار رویکرد ما به سمت مشاغل خانگی و حمایت از پشتیبانان و زنجیره تامین مواد اولیه به شکل تعاونی می باشد.
مدیرعامل صندوق مهرامام رضا(ع) افزود: از هفته آینده ثبت نام از پشتیبانان مشاغل خانگی آغاز خواهد شد.
وی با تشریح ویژگی های پشتیبانان گفت: پشتیبان مشاغل خانگی شخصی است که حداقل پنج سال در یک زمینه دارای تجربه است، بازار را به خوبی می شناسد و توانایی آموزش و اداره افراد زیردست را دارد.
جناب آقای حسین نژاد گفت: در فاز اول اجرای این طرح برنامه ما پرداخت یک هزار میلیارد ریال با سرانه پنج میلیون تومان برای هر کارکن می باشد، که در مجموع 20هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.
مدیرعامل صندوق افزود: ظرف 15روز مدارک افرادی که به عنوان پشتیبان مشاغل خانگی ثبت نام نمایند، چه به صورت فردی، چه به صورت حقوقی و چه به صورت تعاونی شناسایی، ارزیابی و اعلام نتیجه خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون یکهزار میلیارد ریال برای تحقق این امر تخصیص داده شده که در صورت موفقیت یکهزار میلیارد ریال دیگر هم در نظر گرفته می شود.
مدیرعامل صندوق گفت: آموزش پشتیبانان نیز با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی، معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و صندوق مهر امام رضا(ع) صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه بیان داشت: بمنظور ایجاد بازار و فضای کسب و کار پشتیبانان نیز با همکاری شهرداری ها، فضای خوبی برای پشتیبانان مشاغل خانگی در نظر خواهیم گرفت.
حسین نژاد افزود: در این مرحله ممکن است بخشی از نیازهای شاغلان خانگی از سوی صندوق تامین شود. به طور مثال یک قنادی موفق در سطح کشور (یا هر رشته دیگر) می تواند با توسعه کار خود بخشی از تولیدات خود را از طریق شاغلان خانگی تهیه کند که در اینصورت به طور مثال صندوق می تواند با خرید فرگاز برای شاغلان خانگی به آنها در اجرای طرح یاری رساند.
وی علت تغییر رویکرد در خصوص مشاغل خانگی را نداشتن توان بازاریابی و فروش از سوی شاغلان خانگی عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح دیگر، شاغلان خانگی نگران فروش محصولات تولیدی نیستند.
مدیرعامل صندوق اظهار داشت: سقف وام پشتیبانان مشاغل خانگی 100میلیون تومان و با رویکرد حمایت از تولید بدون کارخانه می باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر