پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 79594
تاریخ انتشار: 10 مهر 1401 11:14
حمیدرضا ترقی و حسین کنعانی مقدم:

بدحجاب‌های خوب؛ بدحجاب‌های بد!

«مقایسه و تفکیک روزنامه جوان از اساس اشتباه و غلط است. روزنامه جوان مساله حجاب را به خودی و غیر خودی تبدیل می‌کند، اما باید توجه داشت که ملاک و معیار قضاوت باید اصل اسلام انقلاب باشد؛ لذا باید به سلایق و علایق متفاوت احترام گذاشت.»
روزنامه جوان در چاپ روز شنبه در گزارشی به افتراق‌گذاری میان خانم‌های بدحجاب پرداخته و نوشته است: «آن خانمی که در راهپیمایی ملی شرکت می‌کند و با رأی خود در انتخابات علاقه‌اش را به میهنش نشان می‌دهد، در واقع نشان می‌دهد که به هنجار‌ها و ارزش‌های عمومی این جامعه علاقه‌منداست و حتی اگر در عمل با برخی از آن‌ها موافق نباشد، به دنبال برهم زدن آن‌ها و مبارزه با این هنجار‌ها نیست.»

با این اوصاف، طرح این گزاره از سوی روزنامه جوان محور گفت‌وگوی فرارو با حمید رضا ترقی، فعال سیاسی اصول‌گرا و حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران و فعال سیاسی قرار گرفته است.

حسین کنعانی مقدم: دوگانه‌سازی روزنامه جوان از حجاب امری اشتباه و نادرست است

ترقی: بدحجاب‌های حاضر در راهپیمایی و انتخابات با بدحجاب‌های ساختارشکن متفاوت‌اند / کنعانی‌مقدم: تفکیک بدحجابی امری غلط استحسین کنعانی مقدم، در ارزیابی خود از تفکیک گذاری روزنامه جوان میان بدحجاب‌ها بر این باور است که واژه حجاب و عفاف با هم بوده و مکمل یکدیگر هستند. کسانی که شُل حجاب بوده یا پوشش کم‌تری دارند را نمی‌توان به عنوان افرادی معرفی کرد که عفاف ندارند. در بحث انتخابات و راهپیمایی‌ها مشارکت مردم با سلایق و ظاهر مختلف حقی همگانی است. در چنین شرایطی باید توجه داشت کسانی که در پی مشارکت حداکثری هستند، در پی تفکیک افراد کم حجاب و با حجاب کامل نیستند؛ لذا می‌توان گفت، کنشی که برخی رسانه‌ها در خصوص تفکیک حجاب انجام می‌دهند، اقدامی نادرست است.

وی افزود: «اساس قضاوت باید بر مبنای این سخن مقام معظم رهبری باشد که جذب حداکثری و دفع حداقلی در دستور کار قرار بگیرد؛ لذا در این خصوص باید تسامح و تساهل در ارتباط با رفتار برخی افراد مورد توجه قرار گیرد.»

کنعانی مقدم در بخش دیگری از گفته‌های خود تاکید کرد: «مقایسه و تفکیک روزنامه جوان از اساس اشتباه و غلط است. برچسب زدن و تفکیک قائل شدن میان مردم کار درستی نبوده و نیست. نباید تا آن‌جا که ممکن است از واژگانی استفاده شود که مردم را از یکدیگر مجزا کند. به هرحال در حال یک گذار بین نسلی هستیم و این امری طبیعی است که برخی افراد با سلایق متفاوت به انقلاب نگاه کنند.»

موسس حزب سبز ایران در پایان تصریح کرد: «نوع نگاه روزنامه جوان مساله حجاب را به خودی و غیر خودی تبدیل می‌کند، اما باید توجه داشت که ملاک و معیار قضاوت باید اصل اسلام انقلاب باشد؛ لذا باید به سلایق و علایق متفاوت احترام گذاشت.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر