دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 78951
تاریخ انتشار: 15 شهريور 1401 10:00
برخلاف روند روزهای گذشته بازار ارز که قیمت‌ها جهشی بود، امروز قیمت دلار در بازار آزاد ریخت و یک کانال به عقب برگشت.
 البته پس از ابراز ناامیدی بورل درباره احیای برجام، نرخ ارز در معاملات فردایی به بالای مرز ۳۰ هزار تومان بازگشت.

شب گذشته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات برجام به خبرنگاران در بروکسل گفت گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در حال انحراف است. او افزود که طی در 28 ساعت گذشته، نسبت به حصول توافق کمتر خوشبین است. معامله‌گران بازار ارز چند روزی بود که منتظر موضع‌گیری اتحادیه اروپا نسبت به آخرین پاسخ ایران به آمریکا بودند.

آخر هفته گذشته ایران برای دومین بار نظرات خود را درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام ارسال کرد. واشنگتن بلافاصله نظرات تهران را غیرسازنده خواند. این در حالی بود که پس از ارسال نخستین سری پیشنهادات ایران، طرف غربی از نزدیکی به توافق ابراز رضایت کرده بود. حال اظهارات منفی بورل می‌تواند مهر تایید رسمی بر کاهش شانس احیای برجام باشد. احتمال افزایش هیجانات در بازار ارز و صعود دوباره قیمت‌ها به سمت مرز ۳۱ هزار تومان بعید نیست.

اما قیمت دلار که روز یک‌شنبه هفته‌جاری با افزایش حدود ۲۰۹ تومانی نسبت به روز شنبه وارد کانال ۳۰ هزار تومان شده بود و به قیمت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رفت، امروز در بازار آزاد مسیری نزولی را در پیش گرفت و در نهایت یک کانال به عقب بازگشت.

به این ترتیب، دیروز بعدازظهر قیمت هر دلار آمریکا ۴۳۰ تومان کاهش پیدا کرد و در بازار با قیمت ۲۹ هزار و ۷۷۰ تومان فروخته شد. برخی از فعالان بازار ارز اعتقاد دارند که نرخ دلار بعد از صعودهای یکی دو روز اخیر، دیروز اصلاح شد.

در این میان، گروهی از بازیگران ارزی تهران همچنان سردرگم برجام هستند و تلاش می‌کنند با احتیاط در بازار قدم بردارند.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر