چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 90174
تاریخ انتشار: 31 ارديبهشت 1403 10:23
خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش تایید شد.

شبکه خبر تقریبا آخرین رسانه‌ای است که شهادت ابراهیم رئیسی و هیات همراه را اعلام کرد. تلاشی معصومانه در جهت انکار واقعه‌ای که افکارعمومی ایران و جهان را از ظهر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بهت‌ و حیرت فرو برد.

بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، محمدعلی آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و چهار سرنشین دیگر هلی‌کوپتر بل ۲۱۲ که دیروز از شهرستان خداآفرین به سمت ورزقان در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه ظهر از صفحه رادار محو شد. جستجو‌ها آغاز شد و تیم‌های امداد بالاخره صبح امروز پس از ۱۸ ساعت تلاش توانستند خود را به محل دقیق سانحه برسانند.

زیرنویس شبکه خبر از قول رییس جمعیت هلال احمر نوشت بالگرد ابراهیم رئیسی و همراهان پیدا شده ولی نشانه‌ای از حیات در محل حادثه دیده نمی‌شود. تصاویر اولیه نیز نشان داد، نباید امید چندانی داشته باشیم. دقایقی بعد نیرو‌های امداد کوه‌ها و تپه‌های صعب‌العبور را پشت‌سر گذاشتند و به هلی‌کوپتر سیدابراهیم رئیسی و همراهان رسیدند.

شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی، اولین تصاویر از محل حادثه را با سرعت بالا منتشر کردند تا شدت حادثه عیان شود و ببینیم کابین هلی‌کوپتر ابراهیم رئیسی به‌ شکل کامل سوخته و منهدم شده است. خبر تلخ دست به‌دست پیچید و سرانجام آنچه به نظر می‌رسید تلویزیون برای ساعاتی طولانی از بیانش ابا دارد و تلاش می‌کند با کاربرد واژه «فرود سخت» تا حدودی زهرش را بگیرد، رسمیت پیدا کرد: سیدابراهیم رئیسی، رییس دولت دوازدهم و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند.

سیدابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس‌جمهور ایران، هنگام شهات ۶۴ ساله بود. رئیسی ۲۳ آذر ۱۳۳۹ در شهر مشهد متولد شد و قبل از سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت.

اسامی شهدای حادثه سقوط بالگرد حمل رئیسی و هیات همراه بدین شرح است:

١- سید ابراهیم رئیسی
٢-آیت الله سید محمد علی آل‌هاشم، امام‌جمعه تبریز
٣- حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه
۴-مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی
۵- سردار سید مهدی موسوی، رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری
۶-یک نیروی سپاه انصارالمهدی(هویت نامشخص)
٧- سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی
٨- سرهنگ خلبان محسن دریانوش
٩- سرگرد فنی بهروز قدیمی

خبر در حال به‌روزرسانی است...
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر