پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 76362
تاریخ انتشار: 06 ارديبهشت 1401 12:29
مدیرعامل شرکت اسنا خودرو با انتقاد از واردات 1000 دستگاه اتوبوس دست دوم که عمر آنها از 13 هم گذشته و صرفه اقتصادی و ارزی برای کشور ندارد،گفت: نقطه نظرات واعتراض خود را نسبت به واردات این نوع اتوبوس ها به شهردار محترم و رئیس جمهور اعلام و دلایل رد این پیشنهاد را نیز مطرح کردیم.
به گزارش را ه امروز: جلیل هاشمی، مدیرعامل شرکت اسنا خودرو، در نشستی خبری به ارائه برنامه های توسعه ایی شرکت اسنا در سال 1401 پرداخت. 

مدیرعامل شرکت اسنا خودرو با بیان اینکه این  شرکت توان تولید و عرضه انواع اتوبوس های مورد نیاز کشور را دارد، بیان کرد: یکی از برنامه های ما این است که برنامه تولید در این بخش با سرعت بیشتری انجام شود. 

هاشمی در پاسخ به اینکه چرا شهرداری تهران به منظور تامین اتوبوس مورد نیاز کشور برای وارد کردن 1000 دستگاه اتوبوس دست دوم به رئیس جمهور نامه نوشتند؛ درحالیکه اگر این ارز وارداتی در اختیار شرکت اسنا یا شرکت های خودروساز قرار بگیرد، توان تامین نیاز داخل را دارند، توضیح داد: شرکت اسنوا و سایر شرکت های تولیدکننده، توان تولید انواع اتوبوس شهری اعم از گازوئیلی، برقی، دوکابین و ... را دارند.

هاشمی افزود: هرچند، اقدام آقای زاکانی شهردار تهران را یک اقدام مثبت تلقی می کنیم که هدف آن خدمات رسانی به مردم است؛ چراکه تامین وخرید اتوبوس مورد نیاز کشور نزدیک به 8 سال است که متوقف شده و ناوگان شهری کشور دچار فرسودگی است.  اما با واردات اتوبوس های دست دوم مخالف هستیم. 

او افزود: مساله ایی که وجود دارد، اینکه زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد؛ چرا باید اتوبوس های دست دومی وارد کنیم که از عمر مفید آنها 10 تا 13 سال گذشته و اسقاط شده به شمار می روند. 

هاشمی در باره اینکه چرا مراتب اعتراض خود را در این زمینه به رئیس جمهور یا شهرداری تهران اعلام نکردند، گفت: در این باره نقطه نظرات واعتراض خود را نسبت به واردات این نوع اتوبوس ها به شهردار محترم و رئیس دولت اعلام کردیم و دلایل رد این پیشنهاد را نیز مطرح کردیم. 

او در ادامه  عنوان کرد: براساس مباحثی که مطرح شده، حتی اگر قرار بر این باشد این تعداد اتوبوس ها از کشورهای همسایه وارد شود، باید گفت که اتوبوس های دست دوم کشورهای چون «ترکیه، کویت و امارات متحده عربی و.. » وجود دارد، که متاسفانه چیزی حدود 12 سال از عمرآنها گذشته است.  با این حال حتی اگر بخواهیم از کشوری مثل آلمان هم اتوبوس کارکرده وارد کنیم، قیمت آن بسیار بالا خواهد بودو اصلا صرفه اقتصادی و ارزی ندارد. 

هاشمی دیگر برنامه این شرکت را تولید و عرضه خودروهای الکترونیکی با توجه به آلایندگی ومصرف انرژی در کشور عنوان کرد وگفت: به دنبال تغییرات در روند تولیداتمان و عرضه محصولات جدید هستیم که به زودی وارد بازار خواهد شد.  

مدیرعامل شرکت اسنا خودرو در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با نحوه همکاری شرکت اسنا یدک با گروه خودروسازی بهمن نیز گفت: شرکت اسنا یک شرکت کاملا خصوصی است وهیچ ارتباطی با دولت ونهادهای دولتی ندارد، بنابراین از این جهت، خواهان همکاری با گروه بهمن که آنهم یک مجموعه خصوصی است، بودیم و با توجه به شناختی که از توان تولید این شرکت داشتیم، تصمیم گرفتیم با این ادغام هم افزایی بیشتر در بحث تولید محصولات انجام گیرد. خوشبختانه از تجربه یکسال همکاری با این گروه خودروسازی رضایت کامل داریم. 


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر