شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 76252
تاریخ انتشار: 03 ارديبهشت 1401 18:23
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان روغن می‌گوید: احتمال دارد روغن در شهرهای جنوبی به همسایه‌ها قاچاق شود و همین عامل میتواند دلیل اصلی کمبود روغن باشد.
به گزارش راه امروز - سمیه سایش: روغن در برخی از شهرهای جنوبی ایران کمیاب شد. برخی از فعالان بازار علت کمبود روغن را جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت جهانی عنوان کردند.

در همین زمینه عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان روغن به «راه امروز» گفت: قیمت روغن و دانه‌های روغنی در سطح جهانی بین ۷۰ تا 100 در صد افزایش پیدا کرده است. 

به گفته علی فاضلی، چنانچه دولتمردان، در مورد روغن افزایش قیمت را اعمال نکنند، در بازار داخل با چالش جدید رو به رو می‌شویم.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان روغن درباره برخی گزارش مبنی بر اینکه روغن در شهرهای جنوبی کمیاب شده، توضیح داد: ممکن است روغن از این شهرها به کشورهای همسایه قاچاق شود. 

بنابه توضیحات او، هر چند تولید روغن هر ساله در فروردین ماه به دلیل تعطیلی و اورهال شدن کارخانه‌ها نسبت به اسفندماه (یعنی ماه قبل خود) کاهش پیدا می‌کند، اما این کاهش تولید هنوز چشمگیر نیست. 

فاضلی با بیان اینکه نه تنها ایران بلکه جهان در بحث تامین غذا و تهیه روغن با مشکل جدی رو به رو شده است، بیان کرد: نرخ جهانی روغن گران شده و واردات روغن اندکی کم شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر