شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 74518
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1400 10:39
اطلاعات دریافتی «راه امروز» نشان می دهد

قاچاق 250میلیون یورویی یک خودروساز از مبادی رسمی!

برخی اسناد دریافتی، از واردات قاچاق بیش از 250 میلیون یورویی یک خودروساز به داخل کشور آنهم از مبادی رسمی حکایت دارد.
به گزارش راه امروز؛ اطلاعات دریافتی حکایت از این دارد که یکی از خودروسازان بزرگ کشور اقدام به واردات قاچاق بیش از 250 میلیون یورو قطعه خودروی سواری به داخل کشور آنهم از طریق مبادی رسمی کشور یعنی گمرک ایران کرده است.

این خودروساز با دور زدن قانون توانسته بدون پروانه گمرکی و ترخیص کالا از گمرک نسبت به واردات غیرقانونی قطعات خودرو و مونتاژ کردن آن بدون پرداخت حقوق حقوق ورودی اقدام به فروش این خودروها در داخل مبادرت کند. 

هرچند ارزیابی ها نشان می دهد، این محموله قاچاق، از سوی یکی از مراجع امنیتی کشف و مورد پیگیرد قانونی قرار گرفته است، اما با این حال تا کنون جزئیات این پرونده رسانه ای نشده و مشخص نیست چه کسانی پشت صحنه آن قرار دارند.

لازم به توضیح است که این میزان قاچاق خودرو به دولت قبل بر می گردد. یعنی این اتفاق درست در زمانی رخ داده که دولت دوازدهم تصمیم گرفت، جلوی واردات برخی اقلام کالایی از جمله خودرو به کشور را بگیرد. 

ماجرای این ممنوعیت به این بر می گردد که اردیبهشت ماه سال 97 به دلیل از سرگیری تحریم های آمریکا علیه اقتصاد ایران، از سوی دولت ایران واردات بسیاری از کالا ها محدود شد که خودرو هم از این قائله مستثنی نبود. به طوریکه با توقف رسمی ثبت سفارش، در این سه سال خودروی جدید خارجی وارد ایران نشده و به گفته‌ دولت تا زمانی که شرایط ارزی کشور به پایداری نرسیده و تحریم ها لغو  نشود و امکان دسترسی به درآمد های ارزی جدید نباشد دلیلی برای آزاد سازی واردات خودرو وجود ندارد.

حال مشخص نیست این خودروساز داخلی با حمایت چه کسانی توانسته با خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور اقدام به واردات غیرقانونی قطعات خودرو آنهم از مبادی رسمی کند.  

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر