شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 7359
تاریخ انتشار: 15 آبان 1392 22:25
فیگارو در یادداشتی با اشاره به مذاکرات هفته جاری میان جمهوری اسلامی و گروه 5+1 بر سر مسئله هسته ای ایران می نویسد: حضور رئیس جمهوری معتدلتر از محمود احمدی نژاد در راس دولت جمهوری اسلامی و باراک اوباما، موجب شده تا برای اولین بار جامعه جهانی نسبت به موفقیت این دوره از مذاکرات سیاسی امیدوار باشد.

به گزارش «انتخاب» ؛ در این یادداشت با اشاره به عدم اعتماد میان طرفین در مذاکرات هسته ای این پرسش مطرح می شود که آیا گروه مذاکره کننده ایرانی با صداقت، اظهارات تازه و نقشه راه جدید برای خروج از بحران هسته ای را ارائه کردند؟!

فیگارو در پاسخ با تاکید براینکه فضا و جو حاکم بر مذاکرات اکنون تغییر کرده، می نویسد: حسن روحانی، رئیس جمهوری جدید مصمم است تا کشورش را از تحریمهای بین المللی که به ویژه بر اقتصاد ایران ضربه شدیدی وارد کرده، رها نماید، اما حسن روحانی در برابر اصولگرایان تندرو چه ابزاری را در اختیار دارد؟

فیگاور همچنین اشاره دارد به نقل قولی از سوی یکی از دیپلماتهای فرانسوی در مذاکرات هسته ای با ایران و می نویسد: ایرانیان در روشهای خود تغییراتی دادند، آنها اکنون در مذاکرات تبسم بر لب دارند و به زبان انگلیسی هم صحبت می کنند، اما در همین حال سانتریفوژها در ایران در حال فعالیت هستند.

در ادامه این یادداشت، فیگارو به واکنش اسرائیل در صورت ادامه برنامه هسته ای ایران اشاره دارد و تاکید می کند که احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران را نمی توان نادیده گرفت!

فیگارو خاطرنشان می کند که در اسرائیل "نظریه بگین" مبنی بر لزوم نابودسازی تاسیسات هسته ای عراق، کماکان در اذهان رهبران اسرائیل زنده است و امروز هم اسرائیل تمامی تلاش خود را بکار خواهد برد تا مانع از دستیابی ایران به بمب اتمی شود!
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر