شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 7333
تاریخ انتشار: 14 آبان 1392 21:59
به گزارش راه مردم، وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه هیات عالی رتبه سیاسی به فرانسه سفر کرده است، گفت : ایران و فرانسه به طور سنتی از روابط خوبی برخوردار بوده اند و در تلاش هستیم که سطح روابط و مناسبات دوجانبه تهران - پاریس بهبود یابد.
ˈمحمد جواد ظریفˈ که با پرواز روز سه شنبه ایران ایر از طریق فرودگاه اورلی وارد فرانسه شد در بدو ورود به پاریس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا و صدا وسیمای جمهوری اسلامی افزود: ما در حوزه های مختلفی به ویژه حوزه های فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی ارتباطات گسترده ای را با فرانسه داشته ایم که ظرف سال های اخیر به دلیل برخی از سیاست های دوجانبه و همچنین به دلیل تحریم های ظالمانه شورای امنیت تا حدودی دچار رکود وکاستی شده است .

ظریف همچنین با بیان اینکه امروز با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود دیدار و گفت وگو می کند، افزود: هدف ما از این گفت وگو ها کمک به بهبود مناسبات دو کشور و همچنین کمک به بحث روز پنج شنبه آینده اجلاس 5+1 است .

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در تبیین اهداف سفر خود به فرانسه گفت : ضروری است که راههایی برای توسعه روابط دوجانبه فی مابین ایران و فرانسه با توجه به اوضاع و شرایط جدید بین المللی محقق و پیگیری شود، به شرطی که این روابط بر اساس احترام متقابل بوده باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: به عنوان میهمان ویژه برای شرکت در مجمع سران در یونسکو که قرار است روز چهارشنبه در پاریس برگزار شود از سوی مدیرکل یونسکو دعوت شده است .

وی افزود: قرار است در مجمع سران کشورها در یونسکو در زمینه فرهنگ و توسعه پایدار و نقشی که فرهنگ می تواند در این زمینه ایفا کند سخنرانی کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در زمینه فرهنگ و نقش آن، دیدگاههای جدی و ویژه ای داشته است بویژه که طرح جهان عاری از خشونت هم از سوی دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان مطرح شده است.

ظریف با اشاره به بحث طرح گفت وگوی فرهنگ ها و تمدنها نیز گفت:ایران به طور کلی همواره در این مقوله پیشگام بوده و به نقش و اهمیت فرهنگ و روابط بین الملل و نقشی که فرهنگ می تواند به عنوان محرک توسعه ایفا کند، واقف است.

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است روز چهارشنبه پس از انجام مذاکرات دو جانبه و ایراد سخنرانی در مقر یونسکو ، پاریس را به مقصد ژنو به منظور شرکت در مذاکرات ایران با 5+1 ترک کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر