يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 7330
تاریخ انتشار: 14 آبان 1392 21:54
چند روزی است شهر در عزای پسر فاطمه سیاه پوش شده. دل سوختگان حسینی و ارادتمندان به آقا اباعبدالله الحسین (ع) با برافراشتن علم ها، نصب پرچم ها، پارچه های مشکی و تابلو و بنر،ارادت خود را به آقایشان نشان داده اند.

به گزارش راه مردم، محرمی دیگررسید.14قرن از شهادت سرور و سالار شهیدان  می گذرد و عشق و یادش هنوز در دلها زنده است. 14قرن است برای فرزندحضرت فاطمه(س) عزاداری می شود وشیعیان هر سال باشکوه تر از سال قبل برای زنده نگه داشتن یادش تلاش می کنند.


در اکثر کوچه پس کوچه ها ، تکایایی هر چند کوچک بسته شده است و با پرچم های سیاه و سبز و سرخ آراسته شده اند.علم ها هم مثل هرسال در کنار تکایا خود نمایی می کنند. مساجد، حسینیه ها و اماکن زیارتی نیز با برافراشتن پرچم های سیاه به پیشواز محرم رفته اند.


جوانان زیادی در  شهر همه به عشق امام حسین (ع)لباس سیاه بر تن کرده اند.نواهای عزاداری از درون خودروهای آنان به گوش می رسد.


شهرآماده برپایی عزای حسینی شده.برخی در دهه اول محرم حتی خودروهای خود را با شب رنگ ها، مزین به نام حسین می کنند .
اجرای مراسم تعزیه درروزهای ماه محرم وهمچنین حرکت دسته های عزاداری،سینه زنی،زنجیرزنی،حسین حسین گویان درخیابانهای شهرازجمله برنامه هایی است که درماه محرم درطول سالیان برگزارمی شود.
درمیادین و خیابانهای اصلی شهربرنامه های دهه اول ودوم محرم هیاتها وحسینیه ها ومساجدبه صورت منظم درقالب بنرهای بزرگ نصب شده وازعلاقه مندان برای حضوردراین برنامه ها دعوت کرده اند که یکی از وجوه مشترک این برنامه ها حضور سخنران ها و روحانیون در راس برنامه های آنهاست.


این تنها ماه قمری است که کسی روزهایش را گم نمی کند و روز به روزش را می شناسد. با آغازماه محرم، شبکه‌های سراسری سیما نیزبرنامه‌های تازه‌ای را تدارک می بینند و حال و هوای تلوزیون نیز حسینی می شود.
پرچم گنبدبارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام،امامزاده صالح علیه السلام نیزبه رنگ سیاه درآمده و تا دو ماه دیگر برافراشته خواهدبود. خادمان این اماکن مقدسه و عاشقان سرور و سالارشهیدان در بازاربزرگ تهران، به عنوان مراکز اصلی تجمع عزاداران حسینی با نصب پرچمهای سیاه خود را برای میزبانی ازعزاداران حسینی آماده کرده اند.


مداحان اهل بیت وسخنرانان ازامشب با برپایی مجالس روضه خوانی درمساجد، تکایا، حسینیه ها، آئین سنتی عزاداری را بر پا می کنند تا نوای حسین حسین نه تنها شهر و کشورشان، بلکه دل و جانشان را لبریز از عشق به خاندان پیامبر اسلام(ص) کند. آری محرمی دیگر رسیده است. فصل عزای سید و سالار شهیدان و فصل درس گرفتن از قیام حسین(ع). فصل پندآموزی از ظلم ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر و فصل عبرت گرفتن از عاشورا و قیام حسینی(ع) .
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر