شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 7224
تاریخ انتشار: 12 آبان 1392 09:05
وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مسئول تیم مذاکره کننده این کشور در گروه 1+5 با ایران در مصاحبه ای اعلام کرد که واشنگتن پیشنهادی برای تخفیف یا کاهش تحریم های ایران ارایه نکرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه جروزالم پست اسراییل، شرمن در مصاحبه ای با کانال 10 تلویزیون اسراییل که قرار است روز یکشنبه مشروح آن پخش شود با اشاره به این موضوع گفت :" ما هیچ پیشنهادی برای کاهش تحریم های ایران ارایه نکرده ایم و هیچ تحریمی را برنداشته ایم."

شرمن این اظهارات را در واکنش به خبرهای روز های گذشته مبنی بر رایزنی جدی مقامات کاخ سفید و دولت آمریکا با کنگره بر سر عدم تصویب تحریم جدید از سوی کنگره آمریکا علیه ایران بیان کرده است.

این مقام آمریکایی در این مصاحبه همچنین به اسراییل تضمین داد که واشنگتن دغدغه های امنیتی تل آویو را جدی می داند و در هر گفت و گو و مصالحه احتمالی با ایران این دغدغه ها را در نظر خواهد داشت.

دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 قرار است 4 روز دیگر (7 نوامبر) در شهر ژنو سوییس برگزار شود.

شرمن همچنین در پاسخ به سوالی درباره جاسوسی احتمالی سازمان های جاسوسی آمریکا از مقامات اسراییل ، بدون پاسخ به این سوال از سازمان ها و توان اطلاعاتی اسراییل تجلیل کرد و گفت که واشنگتن و جهان از نتایج یافته های این سازمان (موساد) در موضوعات مختلف بهره می برند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر