پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 69219
تاریخ انتشار: 08 شهريور 1400 10:33
شاخص کل تنها در ۳۰ دقیقه حدود ۳۳ هزار واحد ریزش را تجربه کرد

بورس دوشنبه سراسر قرمزپوش شد!

بورس امروز از ابتدا سراسر قرمزپوش است. شاخص کل تنها در ۳۰ دقیقه حدود ۳۳ هزار واحد ریزش را تجربه کرده و اغلب نماد‌ها در صف فروش یا دست کم در آستانه صف فروش قرار دارند.
بورس امروز از ابتدا سراسر قرمزپوش است. شاخص کل تنها در ۳۰ دقیقه حدود ۳۳ هزار واحد ریزش را تجربه کرده و اغلب نماد‌ها در صف فروش یا دست کم در آستانه صف فروش قرار دارند. به طوريكه هم شاخص کل و هم شاخص هم‌وزن نزولي نزولي گزارش مي شود. 

رصد بازار سرمايه حاكي از اين است كه در مدتی کوتاه شاخص کل ۲.۱۴ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۹۲ درصد ریزش را تجربه کرده و شرایط وحشتناکی را در بازار سرمایه رقم زده است. در ابتدای معاملات امروز نماد‌های فملی، کگل، فارس، فولاد، شستا، شپنا و وغدیر بیشترین تاثیر را بر ریزش شاخص کل گذاشته‌اند.  

در ابتدای معاملات امروز دوشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۰، از بین نماد‌های معامله شده، حدود ۴۹۷ نماد روند نزولی دارند و تنها ۹۹ نماد موفق به ادامه روند صعودی روز‌های گذشته شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۷ درصد نماد‌های بازار سرمایه تا اینجای کار بیش از سه درصد ارزش خود را از دست داده‌اند و ۲۹ درصد دیگر بین نیم تا سه درصد منفی خورده‌اند. موردی که نشان می‌دهد در اولین دقایق معاملات امروز، ریزش بازار گریبان ۷۶ درصد یعنی سه چهارم نماد‌ها را گرفته است. 


نقشه بازار امروز مثل نمای پایانی روز گذشته رنگ قرمز به خود گرفته است. معدود نمادهایی در نقشه پیدا می‌شوند که توانسته‌اند سهامدارانشان را از ریزش بازار نجات دهند ولی همچنان اکثریبت قاطع بازار با روند نزولی و حتی صف فروش مواجه شده است.

 اتفاقی که باعث شده صبح امروز قیمت واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF سهامی کاهش قابل توجهی داشته باشد. دارا یکم پنج درصد کاهش قیمت پیدا کرده و پالایش سه درصد ارزش خود را از دست داده است. 

 در گروه خودرو و ساخت قطعات که بیشترین آمار معاملات ابتدای بازار را دارد، خودرو و خساپا هرکدام چهار درصد عقب‌نشینی کرده‌اند و خگستر و خپارس سه درصد کاهش قیمت را پشت سر گذاشته‌اند. خمحرکه و خزامیا از معدود نمادهای سبز گروه خودرویی هستند.

 دلر، دتوزیع، دکیمی، دجابر، دبالک و برکت از گروه مواد و محصولات دارویی، راهشان را از دیگر نمادهای بازار جداکرده و با روند صعودی دل سهامدارانشان را شاد کرده‌اند. در گروه فلزات اساسی برای اغلب نمادهای کوچک صف فروش تشکیل شده و بازارگردان‌ها به داد سهامداران فولاد، فملی و فخوز رسیده‌اند و نگذاشته‌اند بیش از دو درصد کاهش قیمت را تجربه کنند. 
برچسب ها: بورس ، شاخص كل
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر