پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 68662
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1400 19:42
معاون فنی گمرک در نامه ای به مدیران گمرکات اجرایی با کرونا تاکید کرد: باید ترخیص فوری، بدون تخلیه در انبار، از پای پرواز یا توسط کامیون حامل این اقلام، بدون انجام تشریفات گمرکی و بصورت «حمل یکسره» و «شبانه روزی» انجام شود.
به گزارش راه امروز:  معاون فنی گمرک در بخشنامه جدیدی به ناظرین ، مدیران کل و مدیران محترم حوزه های نظارت و کلیه گمرکات اجرایی کشور با موضوع، حمل یکسره شبانه روزی واکسن، مواد اولیۀ دارویی، دارو و تجهیزات تولید دارو  و واکسن وارداتی اعلام کرد: همانگونه که در جریان هستند، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیروز در پیام تلویزیونی، دربارۀ وضعیت و طغیان بیماری کرونا، آن را مسئلۀ اول و فوری کشور خواندند و با تأکید درخصوص انجام «قاطع» وظایف و تصمیم ها برای مقابله بابیماری توصیه ها و نکاتی خطاب به مسئولان و مردم بیان کردند. ایشان ضرب الاجل یک هفته ای رئیس جمهور محترم برای جمع آوری پیشنهادها و تصمیم گیری درباره آنها را کاری خوب برشمردند و اعلام نمودند در رأس زمان تعیین شده، جوانب قضیه، با دقت سنجیده و برای هر اقدامِ لازم با «قاطعیت» تصمیم گیری و به آن عمل شود. 

ترخیص واکسن و دارو به صورت «حمل یکسره» و «شبانه روزی»

در بخش دیگری از این نامه آورده شده: از جمله تأکیدات رهبر انقلاب، تأمین واکسن، چه از راه واردات و چه با تولید داخل و تأمین دارو برای بیماران است. علیرغم اینکه متولی انجام این امور دستگاه های ذیصلاح از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، با این وجود ، سازمان گمرک، در اجرای اوامر صادره و رسیدن به نتایج مطلوب، نقش موثری را ایفاء می کند. 
در همین راستا معاون فنی گمرک به موجب این بخشنامه به کلیۀ گمرکات کشور ابلاغ کرده است:  «ورود و ترخیص انواع واکسن وارداتی، مواد اولیۀ دارویی، انواع دارو، ماشین آلات و تجهیزات تولید واکسن و هرگونه کالای وارداتی مرتبط با کرونا  باید ترخیص فوری، بدون تخلیه در انبار، از پای پرواز یا توسط کامیون حامل این اقلام، بدون انجام تشریفات گمرکی (به جز بازرسی اجمالی)، با اخذ مجوز یا درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بصورت «حمل یکسره» و «شبانه روزی»، از گمرکات اجرایی مربوطه، با تنظیم صورتجلسه یا صدور حکم حمل یکسره صورت پذیرد.»

هیچگونه ایستایی و تعلل از سوی هیچ دستگاهی پذیرفته نیست

ارونقی در عین حال تاکید کرده که فرصت لازم به صاحب کالا جهت ادامه تشریفات گمرکی، بعد از خروج کالا داده شود و آمار اقدامات صورت پذیرفته به قید فوریت به این معاونت منعکس گردد.

معاون فنی گمرک همچنین عنوان کرده که با توجه به شرایط بحرانی حادث شده، هیچگونه ایستایی و تعلل از سوی هیچ دستگاهی در این زمینه پذیرفته نبوده و متصدیان ذی ربط مکلفند در صورت وجود هرگونه ایستایی، کارشکنی و تخلف احتمالی، مراتب را به اینجانب، در هر ساعت از شبانه روز و به هرنحو مقتضی منعکس و کسب تکلیف نمایند. 

ارونقی در پایان خطاب به مدیران گمرکات آورده است که با نظارت لازم و اقدامات قاطع شبانه روزی، تصویر بخشنامه را در تابلو اعلانات الصاق و مراتب را به اطلاع نمایندگان کلیۀ دستگاه های حاضر در گمرکات ابلاغ نمایند.
   

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر