دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 67665
تاریخ انتشار: 19 تير 1400 09:37
سنگین ترین صف های خرید و فروش کدامند؟

ریزش ۴۰۰۰ واحدی شاخص کل در آغاز معاملات

شاخص کل بورس تهران در ادامه روند نوسانی خود با افت بیش از 4 هزار واحدی به عقب‌نشینی در کانال 1.2 میلیون واحدی ادامه داد.
شاخص کل بورس تهران در ادامه روند نوسانی خود با افت بیش از  ۴ هزار واحدی به عقب‌نشینی در کانال ۱.۲ میلیون واحدی ادامه داد.  شاخص هم وزن افزایش بیش از ۴۰۰ واحدی داشته است.

آخرین قیمت ۸۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۰۵نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. نمادهای «ولکار»، «برکت» و «کاما» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «گدنا»، «فگستر» و «فتوسا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هزار و ۱۹۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

سنگین ترین صف های خرید و فروش 

در ساعت ۹:۳۰ جمع صف‌های خرید حدود ۲۸۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۳۸۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۱۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «سنیر»، «غدام» و «ثالوند» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سیمان سفید نیریز حدود ۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «رمپنا»، «بمپنا» و «بکهنوج» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۱۹۰میلیارد تومان (۶۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۴۵۵میلیارد تومان (۳۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در پنج نماد و حجم صف‌های فروش در ۴۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت عمران و سازندگی قزوین (ثقزوی) به ۴.۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۲۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۱۰میلیارد تومان می‌شود.  همچنین در طرف دیگر معاملات «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» با تقاضای ۹۵میلیارد تومانی همراه شد.

این جدول حدود ۲۹درصد از هزار و ۶۶۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع هزار و ۱۳۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۴۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر