يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 66235
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1400 23:58
جلیلی در توئیت دیگری نوشت: «در همین تبادلات بانکی، یک راه تهاتر است. حالا به تهاتر میگویند پوست بز! باید انتخاب کنیم که چهارسال آینده با یک نگاه حداقلی انفعالی دوباره کشور معطل می شود یا این که می خواهیم #جهش کنیم و از فرصت هایی همچون جوانان متخصص؛ صاحب نظر و مبتکر استفاده کنیم؟!»

در روزهای اخیر علی لاریجانی و سعید جلیلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وارد یک مجادله سنگین رسانه‌ای و به صورت پینگ پنگی به انتقاد از مواضع یکدیگر می پردازند. 

در آخرین این جدل ها علی لاریجانی به یک توئیت جلیلی به تندی پاسخ داد و افکار او را "خطرناک" خواند. 

ابتدا سعید جلیلی چند توئیت درباره راهکارهای اقتصادی دوران تحریم منشر کرد. او در توئی اول خود نوشت: "ما امروز در همین شرایط تحریم در برخی عرصه‌های هایتک صادرات داریم. همین کشورهای اروپایی که شما را تحریم کردند، چون کشور چنین توانمندی دارند حاضرند از شما کالای هایتک وارد کنند،‌ بعد برخی می‌گویند ما پوست بز تهاتر کنیم؟!" 

جلیلی در توئیت دیگری نوشت: «در همین تبادلات بانکی، یک راه تهاتر است. حالا به تهاتر میگویند پوست بز! باید انتخاب کنیم که چهارسال آینده با یک نگاه حداقلی انفعالی دوباره کشور معطل می شود یا این که می خواهیم #جهش کنیم و از فرصت هایی همچون جوانان متخصص؛ صاحب نظر و مبتکر استفاده کنیم؟!»

این توئیت جلیلی با پاسخ تندی لاریجانی همراه شد. او نیز در توئیتی نوشت: "اگر شما توانستید یک ماه زندگی شخصی خود را با تهاتر اداره کنید، نسخه آن را برای کشور هم بپیچید. برخی مواضع خطرناک را چنان با اعتماد به نفس بیان می‌کنید که هر انسان عاقلی متعجب می‌شود. مملکت‌داری با تهاتر پوست بره و بز محال است آقا...محال! برگشتن به ۳هزار سال پیش که افتخار ندارد."


لاریجانی: مواضع جلیلی خطرناک است

این چندمین بار در دو هفته اخیر است که علی لاریجانی و سعید جلیلی بر سر مسائل مختلف مقابل یکدیگر ایستاده اند و به یکدیگر پاسخ می دهند.  در رویداد دیگری امروز سعید جلیلی از عملکرد علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس انتقاد کرد و گفت: «کسی نمی‌تواند بگوید من به دنبال منافع مردم هستم اما اگر چندین سال در مجلس مسئولیت داشت، کارنامه‌ای در حوزه مبارزه با فساد ارائه نکند. کسی که سه دوره و به مدت ۱۲ سال ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است، کارنامه خود را در زمینه مبارزه با فساد تشریح کند.»

او ادامه داد: «باید بگویند ما دوازده سال مجلس بودیم این کارها را کردیم و سال اولی که ما در موضع ریاست مجلس بودیم یا ریاست فلان کمیسیون مجلس، هر جایی که بودند، روند را به گونه‌ای طی کردیم که فساد آنقدر کاهش پیدا کرد. اگر این کاهش پیدا نکرده باشد بلکه افزایش هم یافته باشد، اوایل مسئولیت آنها مثلاً فسادها صد میلیاردی باشد، اواخر مسئولیت‌شان دوازده هزار میلیاردی باشد، معلوم می‌شود جایی ایراد داشته است. باید کارنامه بدهند. با الفاظ و با تیکه به این و طعنه به آنکه فساد جلویش گرفته نمی‌شود.»

جلیلی تاکید کرد: "اینکه من می‌گویم کشور با نمایش اداره نمی‌َشود، یکی از نمایش‌ها این است که بیاییم دو تا جمله خوب درست کنیم بگوییم فعلاً همه با این دو تا جمله مشغول باشند. اخیراً گفته شده اقتصاد کشور پادگان نیست، دادگاه نیست، فلان نیست. خب همه اینها یا هست یا نیست. شما گزارش کار خودت را بده. هر چه که هست. همان چیزی که شما فکر می‌کنی هست. بالاخره مجلس یک وظیفه‌ای دارد. دوازده سال شما مسئولیت داشتید؛ بگویید در این دوازده سال برای مبارزه با فساد چه کرده‌اید؟"

چند روز پیش  نیز جدلی توئیری میان لاریجانی و سعید جلیلی به راه افتاد که به نظر می رسد این سخنان جلیلی ادامه همان جدال است. سعید جلیلی، در توییتی نوشته بود: "کشور با نمایش اداره نمی شود. اینکه دو جمله ساخته شود و همه با آن سرگرم شوند، مصداق کار نمایشی است."

به نظر می رسید این توئیت جلیلی اشاره به سخنان لاریجانی در هنگام ثبت نام و ویدئو تبلغیاتی او داشت.

در همین راستا علی لاریجانی هم در پاسخ به توییت جلیلی نوشت: «احتراماً باید عرض کنم مهم‌ترین دستاوردمان این بود که با اجماع ملی اجازه ندادیم اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبۀ پرتگاه ببرند. شما سرنوشت مردم را به شوخی گرفتید که به عنوان یار کمکی آمدید تا ضعف‌های کاندیدای اصلی را بپوشانید؛ البته اگر «مواضع خطرناک» شما را گردن بگیرند.»

لاریجانی جلیلی را به نوعی یار کمکی ابراهیم رئیسی در انتخابات می داند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر