شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 65778
تاریخ انتشار: 22 ارديبهشت 1400 10:00
دومین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی آغاز می‌شود که بر اساس آمار روز گذشته وزارت کشور، نزدیک به ۶۰ نفر از داوطلبان نامزدی برای ثبت نام به تالار بزرگ وزارت کشور مراجعه کردند.
دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد. روز گذشته، وزارت کشور در حالی اولین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات را برگزار کرد که به دستور رئیس‌جمهور حاضر نشد مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان جهت ساماندهی ثبت‌نام کنندگان را اجرایی کند.


دولت معتقد است مصوبه شورای نگهبان خلاف قانون اساسی است.  اما شورای نگهبان می گوید مصوبه اش لازم الاجراست و ثبت نام از افرادی که مدارک کامل نداشته باشند اعتباری ندارد. 

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در اولین روز ثبت‌نام ۵۷ نفر داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

موسوی گفت: «تعدادی از افراد با نقص مدرک مواجه شدند که تا روز شنبه می‌توانند روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند»

از چهره‌های مطرحی که روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام کردند می‌توان به «محمدحسن نامی» وزیر اسبق ارتباطات، «سعید محمد» فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء، «حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اشاره کرد.

ثبت‌نام یک لیدر فوتبال
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶
بهروز وثوقی‌راد متولد ۵۹ لیدر فوتبال و متخصص آرایشگری با شعار روزی ایران بهتر خواهد شد، برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شد.


رستم قاسمی با گل قرمز ثبت نام کرد
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۲
رستم قاسمی وزیر نفت در دولت محمود احمدی نژاد با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.  او با یک گل قرمز ثبت نام کرد. 
مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دهم رستم قاسمی را در این فرایند همراهی می‌کرد.


ثبت‌نام وزیر پیشین ورزش و جوانان در انتخابات ریاست جمهوری
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸
محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان در دولت احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.


ثبت‌نام نائب رئیس مجلس
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶
سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. دختر قاضی طاده هاشمی او را همراهی می کرد. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در دورهٔ هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات، بر کرسی نمایندگی مردم تکیه زد و در ادوار نهم و دهم، دبیر عضو هیئت رئیسه مجلس بود و در مجلس یازدهم به عنوان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خانه ملت فعالیت داشت.

قاضی‌زاده هاشمی قبل از ورود به خانه ملت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، عضویت در شورای مرکزی جبهه پایداری را همراه سخنگویی این شورا در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ در کارنامه دارد.

وی با بیان این جمله در یکی از مصاحبه‌های خود که «دولت آینده نباید شرکت سهامی احزاب و گروه‌های سیاسی باشد»، امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ورود احمدی‌نژاد به وزارت کشور برای ثبت نام
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۵۳
محمود احمدی نژاد رییس جمهور پیشین صبح امروز برای ثبت نام وارد تالار وزارت کشور شد. جمعی از هواداران احمدی نژآد او را همراهی می کردند و شعار می دادند. 



احمدی نژاد: انتخابات پرشور به یک طبل توخالی تبدیل شده است
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۱۰
او در کنفرانس خبری نیز حاضر شد و گفت: "حقیقتا با روالی که اکنون کشور اداره می‌شود، امکان اصلاح وجود ندارد. مشکل اصلی نوع نگاه کلان به کشور است. جدا شدن حکومت از مردم در حدی است که به‌کلی از اهداف انقلاب دور شده‌ایم."

او افزود: زمانی افتخار نظام، حضور پرشور مردم در انتخابات بود اما اکنون کار به جایی رسیده که از اطلاع رسانی و اعلام آمار در انتخابات طفره می‌روند. مردم هیچ‌وقت آن‌ها را قبول نداشتند و نمونه‌اش هم انتخابات قبلی است.

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه به مردم بی‌اعتنایی شد، تصریح کرد: انتخابات پرشور به یک طبل توخالی تبدیل شده است و اسم آن را هم انقلابی‌گری گذاشتند، این یک انحراف بزرگ و اساسی است.


ثبت‌نام وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۴۹
صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با حضور در ستاد انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

ثبت‌نام ۵۷ نفر در انتخابات ریاست جمهوری در روز اول
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۸
دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دقایقی قبل در محل وزارت کشور آغاز شد.

نیرو‌های نظامی و انتظامی جهت تامین امنیت برگزاری این مراسم در مقابل درب شماره ۵ وزارت کشور مستقر هستند.
بخوانید...
نامزدی رئیسی در انتخابات قطعی شد
اولین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛ چه کسانی نامزد شدند؟

طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز گذشته ۵۷ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر