دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 65531
تاریخ انتشار: 14 ارديبهشت 1400 14:01
یک کارشناس بازارسرمایه درگفتگو با «راه امروز» تاکید کرد

فرمول بازگشت خریداران به بازار سرمایه

یک کارشناس بازارسرمایه با تاکید بر اینکه تا صف نماد‌های کوچک جمع نشود، نمی‌توان به صعودی شدن بازار یا برگشت اعتماد امیدوار بود، از یک فرمول جدید برای بازگشت خریداران به بازار سرمایه خبر داد.
به گزارش راه امروز: معاملات روز دوشنبه بازار سرمایه سهامداران را ناامید کرد و عمده نمادها در صف‌های فروش قفل شده قرار گرفتند. گروه‌های بانکی و موسسات اعتباری از معدود نمادهایی هستند که امروز رنگ سبز را به خود دیدند. دیگر گروه مثبت در نیمه اول معاملات سیمانی‌ها بودند که متعادل معامله شدند.


عرفان هودی، کارشناس بازارسرمایه درگفت و گو با خبرنگار «راه امروز» با اشاره به این موضوع که بازار سرمایه به پول نیاز دارد تا به شرایط تعادل بازگردد، اظهار کرد: نخست که مبلغی از سوی صندوق توسعه ملی وارد صندوق تثبیت بازار می شود صف های فروش تا حدود زیادی جمع آوری می شود اما؛ در مرحله بعدی نیاز به یک مبلغی است که تا بتواند یک محرک قوی برای حرکت بازارسهام به سمت صعود و تعادل باشد.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به بسته حمایتی جدید در بازار گفت: بخش معافیت مالیاتی این بسته اگر وارد صندوق توسعه بازار شود می‌تواند کمک حال بازار باشد ولی با اما و اگر همراه است.

وی با بیان اینکه صندوق تثبیت و توسعه بازار مجاز بین جمع کردن ۱۰۴ تا ۱۰۷ نماد هستند که در حال حاضر صندوق توسعه تاکنون ۲۵۰ نماد را پوشش دادند، توضیح داد: با این شرایط نماد‌های کوچک مغفول می‌مانند، تا صف نماد‌های کوچک جمع نشود نمی‌توان به صعودی شدن بازار یا برگشت اعتماد امیدوار بود.


هودی تصریح کرد: صندوق‌های بزرگی که برای کمک به بازارسهام وارد می‌شوند باید سهم ‌های کوچک و خرد را جمع کنند، سهم ‌های بزرگ هنگامی که بازار برگردد توسط حقوقی ‌ها جمع آوری می‌شود، حقوقی‌ها هیچگاه برای خرید سهم ‌های کوچک ورود نمی‌کند بلکه سهم‌ های بزرگ را خریداری می‌ کند تا در زمان مناسب بتواند آن را عرضه کند با این فرمول می‌توان به بازگشت بازار امیدوار بود.

این کارشناس بازارسهام ادامه داد: در مرحله‌ ای در بازار قرار داریم که نرخ دلار و قیمت ‌های جهانی تاثیری بر روی آن ندارد بلکه تحت تاثیر عوامل داخلی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه تصمیمات غلطی درباره بازار گرفته شده است، گفت:  هر فردی که سمتی می‌گیرد به دنبال صدور و یا لغو بخشنامه و دستورالعمل است در حالی که بازار نیازمند ثبات است و تغییرات زیاد برای بازار فایده ندارد.

هودی در نهایت تاکید کرد: بازار سرمایه نیازمند اعتماد است و این اعتماد در گرو جمع کردن سهم‌های کوچک است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر