يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 64865
تاریخ انتشار: 29 فروردين 1400 10:41
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت وگو با «راه امروز»:

انتخابات، گرانی مسکن را مهار می‌کند؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است بازگشت احتمالی به برجام تغییرات زیادی بر اقتصاد مملکت خواهد گذاشت و از سوی دیگر، انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه، گرانی مسکن را مهار و اقتصاد را شکوفا خواهد کرد.
به گزارش راه امروز:‌ طبق اعلام بانک مرکزی، در ۱۲ ماهه سال گذشته متوسط قیمت یک مترمربع مسکن در شهر تهران ۲۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان بوده است که ۸۰.۳ درصد افزایش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. اما در فاصله دو ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اینطور به نظر می‌رسد که همه چیز در نوعی تعلیق به سر می‌برد و بازارها به نوعی در انتظار این هستند که تکلیف انتخابات روشن شود تا تاثیر خود را بر مسائل مختلف سیاسی‌، اجتماعی و اقتصادی آشکار کند. 


مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با «راه امروز»، درباره آینده بازار مسکن بیان کرد: بازار فعلی مسکن، بازار گنگی است، عده‌ای از خریداران منتظر هستند که قیمت مسکن کاهش پیدا کند و فروشندگان هم با توجه به گرانی‌ها انتظار افزایش قیمت دارند. وزیر راه و شهرسازی گفته است که قیمت مسکن باید ۲۵ درصد کاهش پیدا کند و ما معتقدیم که قیمت مسکن باید بیشتر از اینها کاهش پیدا کند و البته تغییرات، بعد از انتخابات تاثیر خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: از آبان ماه به دلیل اثرگذاری متغیرهای سیاسی بر بازار مسکن و همچنین در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ایران، قیمت‌ها در بازار مسکن نزولی بوده و در آینده هم به ثبات می‌رسد، یعنی افزایش قیمت نخواهیم داشت. شاخص‌ها اوضاع اقتصاد کشور را امیدوارکننده نشان می دهد که آرامش بازار مسکن را نیز به دنبال خواهد داشت و امیدواریم با تثبیت قیمت‌ها، متقاضیان واقعی بتوانند به‌تدریج به نیاز خود در بازار پاسخ دهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر وضعیت بازار مسکن بیان کرد: انتخابات تاثیرات زیادی در همه ابعاد اقتصادی و سیاسی و اجتماعی خواهد گذاشت. همه برای انتخابات ریاست جمهوری در خرداد انتظار می‌کشند و به نظر می‌رسد که این انتخابات گرانی مسکن را مهار خواهد کرد.

قلی خسروی با بیان اینکه امیدواریم دولت جدید با دولت یازدهم و دوازدهم از نظر اقتصادی تفاوت فاحشی داشته باشد، افزود: ما امید داریم به اینکه شکوفایی اقتصادی را لمس کنیم، زیرا مردم نسبت به وعده‌هایی که داده بودند آگاه‌تر شدند و کسی که انتخاب خواهند کرد فرد اصلحی است که میتواند اقتصاد و برنامه‌ها را شکوفایی دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین با اشاره به تاثیر مسائل سیاسی و احتمال بازگشت کشور به برجام و تاثیر آن بر بازارهای اقتصادی و بازار مسکن، اظهار کرد: سیاسیون مملکت تلاش می‌کنند که بتوانند به برجام برگردند و اگر مذاکره‌ای انجام شود، مسلما تغییرات زیادی در اقتصاد مملکت خواهد گذاشت.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر