شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: 62646
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1399 16:44
هیأتى از واتیکان به سرپرستی اسقف اعظم میتیا لیسکوفار طی حضور در نجف اشرف به زیارت حرم مطهر امیر المؤمنین (ع) مشرف شد و از عمارت تاریخی بارگاه مطهر بازدید کرد.
اسقف اعظم میتیا لیسکوفار بعنوان فرستاده ویژه پاپ طی حضور در نجف اشرف برای اولین بار به زیارت بارگاه مطهر علوی مشرف شد و با جمعی از مسئولین آستان علوی دیدار کرد.

به گزارش راه امروز به نقل از فرارو، نماینده پاپ طی این زیارت از عمارت تاریخی حرم مطهر علوی بازدید کرد و ضمن مصاحبه‌ای با واحد اطلاع رسانی آستان علوی اظهار داشت: این مکان برای بسیاری از دینداران مقدس است و این فرصت را غنیمت می‌شمارم تا احترام خاصی را که برای این مکان قائلیم ابراز بدارم و تاکید کنم که زیارت این مکان برای من بسیار حائز اهمیت است.

اسقف لیسکوفار افزود: این مکان مقدس پیش از آنکه تاریخ ادیان را دربر داشته باشد دربردارنده تاریخ انسانیت و بشریت است و این چیزی است که در حافظه من از این مکان نقش بسته است. برادری انسانی و همنوعی نقطه مشترکی است که ما را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

نماینده پاپ در پایان صحبت‌های خود از استقبال و حسن ضیافت خادمان عتبه علوی قدردانی کرد.

گفتنی است رهبر کلیسای کاتولیک جهان پاپ فرانسیس در ششم مارس آینده طی سفری که به عراق و نجف اشرف خواهد داشت با آیت الله العظمی سیستانی دیدار خواهد کرد.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر