دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 60085
تاریخ انتشار: 25 آذر 1399 14:35
قالیباف: لایحه بودجه با قانون اساسی و برنامه توسعه مغایرت داد

احتمال رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ قوت گرفت

هر روز که می‌گذرد احتمال رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس بیشتر می‌شود، تعداد بیشتری از نمایندگان در این باره حرف می‌زنند و استدلال می‌کنند که کلیات لایحه بودجه را باید رد کرد. امروز هم محمد باقر قالیباف باز هم از این لایحه انتقاد کرد.
امروز رییس مجلس از لایحه بودجه سال آینده انتقاد کرد و گفت: "متأسفانه بخش‌هایی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با اصل ۱۱۰ قانون اساسی، برنامه پنج ساله توسعه کشور مغایرت دارد، ضمن این که در حوزه مصارف بودجه هم مغایرت‌هایی وجود دارد."


او افزود: «لایحه بودجه هم اکنون در دست مجلس است و آن بخش‌هایی از این لوایح که با سیاست‌های کلان و برنامه توسعه و مصوباتی که برای مجلس لازم الاجراست، مغایرت دارد را باید مدنظر قرار دهیم.»

البته مشخص نیست منظور قالیباف از مغایرت لایحه بودجه با اصل ۱۱۰ قانون اساسی چیست؟ چرا که این اصل قانون اساسی به وظایف و اختیارات مقام رهبری می‌پردازد. شاید لازم بود که قالیباف توضیح بیشتری در این باره می‌داد.


انتقاد قالیباف را می‌توان اساسی و جدی تلقی کرد و آن را در راستای زمزمه‌های اخیر پیرامون رد کلایت لایحه دانست. چند روز پیش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره لایجه بودجه سال آینده گزارشی منتشر کرد و خواستار رد کلیات این لایحه شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر