دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 58603
تاریخ انتشار: 20 آبان 1399 17:00
مکارم شیرازی گفت: خوشبختانه با افتضاح و رسوایى اخیر، که در جریان انتخابات آمریکا پیش آمد، ماهیّت حقیقى این نوع دموکراسى براى همگان روشن و هویدا شد. آن‌ها که تمام صنعت و ادارات و کشور خود را با سیستم‏ هاى الکترونیکی اداره می‌کنند بر سر شمارش ده الى پانزده هزار برگه رأى‏ دعوى دارند، که آیا آن را به صورت دستی شمارش کنند یا به صورت الکترونیکی! این دعوى چه معنى دارد! کارى که به هر شکلى انجام دهند نهایتاً در یک روز به اتمام می‌رسد.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: در دموکراسی جدید آمریکا شاهد این هستیم که از بیرون کشور عده‌ای را با پول آموزش می‌دهند تا در کشور‌های دیگر، مردم و دولت‌ها را از بین ببرند، امروز اوضاع سوریه و عراق و یمن اینگونه است. در عراق گروه‌های تروریستی تکفیری داعش، مزدورانی را که بی اطلاع هستند تحریک می‌کنند تا به عراق بیایند و عراق را تجزیه کنند.


به گزارش راه امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مکارم شیرازی، وی در ادامه گفت: همه این بحران‌ها از آن جهت است که شعار دموکراسی با منافع آمریکا در سوریه و دیگر کشور‌های آزادی خواه سازگار نیست، بنابراین اصل دموکراسی در برابر خط قرمز منافع نامشروع، رنگ می‌بازد.

این مرجع تقلید افزود: روزگاری بود که برخی در کشور ما آرزو می‌کردند همچون غربی‌ها و آمریکایی‌ها باشند و دموکراسی از نوع آمریکایی داشته باشیم، اما حالا پرده‌ها کنار رفته و واقعیات برای همگان روشن شده است.

وی افزود: رسوایی‌های اخیر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تبلیغات و فرآیند رأی گیری انتخاباتی را باید رسوایی دموکراسی غربی نام نهاد؛ چرا که بسیاری از دروغ ها، خلاف اخلاق ها، تهمت ها، فحش‌های رکیک و … را شاهد بوده ایم که مایه تأسف بود.

این مرجع تقلید افزود: خوشبختانه با افتضاح و رسوایى اخیر، که در جریان انتخابات آمریکا پیش آمد، ماهیّت حقیقى این نوع دموکراسى براى همگان روشن و هویدا شد. آن‌ها که تمام صنعت و ادارات و کشور خود را با سیستم‏ هاى الکترونیکی اداره می‌کنند بر سر شمارش ده الى پانزده هزار برگه رأى‏ دعوى دارند، که آیا آن را به صورت دستی شمارش کنند یا به صورت الکترونیکی! این دعوى چه معنى دارد! کارى که به هر شکلى انجام دهند نهایتاً در یک روز به اتمام می‌رسد، چقدر دعوى و گفتگو و اختلاف بر سر آن به وجود آمده، به گونه ‏اى که گوش جهانیان را کر کرده است!

وی در پایان گفت: اینگونه امور نشانگر بی اعتمادى مدّعیان دموکراسى و مردم سالارى به خویشتن و صنایع خویشتن است! دنیا باید بر این دموکراسى و انتخابات بخندد! و محقّقان باید این حادثه را موشکافانه بررسى کنند تا ماهیّت مدعیان دموکراسى براى همه، مخصوصاً براى کسانى که آنجا را کعبه آمال خود می‌دانند، روشن‌تر شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر