يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 58384
تاریخ انتشار: 16 آبان 1399 13:44
اتفاق تاریخی در انتظار دموکرات‌ها؛

بایدن در جورجیا پیش افتاد

شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی آمریکا ادامه دارد. دونالد ترامپ و طرفدارانش با ادعای تقلب، که شواهدی برایش نداده‌اند، خواهان توقف شمارش آرا شده‌اند. جو بایدن، که فاصله کمی با حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال دارد، گفته همه آرا باید شمرده شوند. آرای پستی، که به تدریج به نتایج قبلی اضافه می‌شوند در مجموع به نفع آقای بایدن بوده‌اند.
به گزارش راه امروز؛شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی در چند ایالت کلیدی هنوز ادامه دارد که جو بایدن یا دونالد ترامپ موفق به کسب ۲۷۰ رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید نشده اند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات تاکنون ۲۶۴ رای الکترال را به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده ۲۱۴ رای الکترال کسب کرده است. جو بایدن پس از پایان شمارش آرای میشیگان و ویسکانسین توانست در این دو ایالت غرب میانه پیروز شود. او اکنون در صورت پیروزی در یکی از ایالت‌های نوادا یا پنسیلوانیا چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

این در حالی است که هنوز نتیجه آرای الکترال ایالت های کارولینای شمالی و جورجیا نیز مشخص نشده است.

گزیده آنچه در سه روز گذشته در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افتاد را اینجا بخوانید.

بایدن با اختلاف ۹۱۷ رای در جورجیا پیش افتاد

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با اختلاف ۹۱۷ رای از دونالد ترامپ در ایالت جورجیا پیش افتاد.

ترامپ با ۱۸ هزار رای بیشتر در پنسیلوانیا پیشتاز است

آخرین نتیجه رای‌گیری در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ سه میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۶۵ را به دست آورده است. در مقابل جو بایدن سه میلیون و ۲۶۷ هزار و ۹۲۳ رای کسب کرده است. به این ترتیب دونالد ترامپ همچنان با حدود ۱۸ هزار رای همچنان در این ایالت پیشتاز است. جو بایدن در صورت پیروزی در پنسیلوانیا چهل و ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد شد.

فاصله آرای بایدن و ترامپ در جورجیا به ۴۶۳ رای رسید

آخرین نتیجه شمارش آراء در ایالت جورجیا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ دو میلیون و ۴۴۸ هزار و ۲۳۲ رای به دست آورده است. در مقابل جو بایدن دو میلیون و ۴۴۷ هزار و ۷۶۹ رای کسب کرده است. به این ترتیب فاصله دو نامزد در این ایالت کلیدی به تنها ۴۶۳ رای رسیده است. جو بایدن در صورت پیروزی در ایالت جورجیا و کسب ۱۶ رای الکترال این ایالت رئیس‌جهوری بعدی آمریکا خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر