جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 58336
تاریخ انتشار: 15 آبان 1399 17:20
آمار غیررسمی نشان می‌دهد

کاهش فاصله بایدن و ترامپ در جورجیا

آمار غیررسمی نشان می‌دهد که با شمارش ۹۸ درصد آراء مأخوذه در ایالت جورجیا، فاصله بایدن و ترامپ به حدود ۲۳ هزار رأی یعنی ۰.۴ درصد کاهش یافته است.
به گزارش راه امروز: تازه ترین اخبار مربوط به انتخابات آمریکا  به شرح زیر آورده شده است: 


۱۶:۰۲وبگاه اسرائیلی: ترامپ احساس می‌کند نتانیاهو به او خیانت کرده است

پایگاه عبری زبان واللا در گزارش امروز خود نوشت که دونالد ترامپ که انتظار داشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علنا از او در انتخابات آمریکا حمایت کند، احساس می‌کند که به او خیانت کرده است.

۱۵:۱۶ هشدار کرملین درباره عواقب تأخیر در اعلام نتیجه انتخابات

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه ضمن تأکید بر آنکه مسکو در حال حاضر اظهارنظری درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نمی‌کند گفت که تأخیر در اعلام نتایج می‌تواند تأثیر منفی بر جهان داشته باشد.

۱۴:۴۱- کاهش فاصله بایدن و ترامپ در جورجیا

آمار غیررسمی نشان می‌دهد که با شمارش ۹۸ درصد آراء مأخوذه در ایالت جورجیا، فاصله بایدن و ترامپ به حدود ۲۳ هزار رأی یعنی ۰.۴ درصد کاهش یافته است.  ادامه شمارش آرا در ایالت آریزونا نشان می‌دهد که اختلاف میان جو بایدن و دونالد ترامپ به نفع ترامپ کم شده است. در نتایج جدید این بخش بایدن ۷۴,۵۱۴ رای از ترامپ پیش است، این تقریبا ۱۱ هزار رای کمتر از اعلام نتیجه قبلی است.

ادامه شمارش آرا در ایالت آریزونا نشان می‌دهد که اختلاف میان جو بایدن و دونالد ترامپ به نفع ترامپ کم شده است. اعلام نتایج جدید با افزودن بیش از ۱۴۰ هزار رای از ماریکوپا، پرجمعیت‌ترین بخش این ایالت انجام شده که در چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه شمرده شده‌اند.
در نتایج جدید این بخش بایدن ۷۴,۵۱۴ رای از ترامپ پیش است، این تقریبا ۱۱ هزار رای کمتر از اعلام نتیجه قبلی است. حدود ۲۰۰ نفر از طرفداران ترامپ شبانه در مقابل محل شمارش آرا تجمع کردند. تجمع آنها به دنبال ادعاهای بی مبنای تقلب انجام شد.

در کل ایالت آریزونا بایدن با ۶۸ هزار رای پیش است. اما در دو اعلام نتیجه آخر از بخش ماریکوپا، ترامپ ۵۷ درصد آرا را داشته است. اگر او در تمامی آرای باقی مانده چنین نسبتی را از آن خود کند در آریزونا پیروز می‌شود.  اما برخی از بخش‌های باقی‌مانده که رایشان هنوز شمرده نشده طرفدار دموکرات‌ها هستند.  بی‌بی‌سی هنوز نمی‌تواند برآوردی از پیروز انتخابات آریزونا بدهد، اما آسوشیتدپرس جو بایدن را پیروز این ایالت دانسته است.



۱۳:۴۶- پس گرفتن درخواست شفافیت مالیاتی رئیس جمهور توسط دموکرات‌ها

با افزایش احتمال پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این حزب درخواست برای تصویب قانونی ایالتی برای بررسی پرداخت‌های مالیاتی رئیس جمهور این کشور را پس گرفت.

۱۳:۳۷- واکنش مقام اماراتی به احتمال پیروزی بایدن

«عبدالخالق عبدالله» سیاستمدار اماراتی که از وی به عنوان مشاور پیشین ولی‌عهد ابوظبی یاد می‎شود، گفت، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا حتی در صورت برنده شده هم یک پیروزی ضعیف و غیرقانع کننده به دست آورده و رئیس‌جمهور فعلی آمریکا حق دارد که عصبانی باشد و از رجوع به دیوان عالی سخن بگوید.

۱۲:۵۶ -واکنش کرملین به نتایج انتخابات آمریکا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین ضمن تأکید بر اینکه مسکو نمی‌تواند در حال حاضر اظهارنظری درباره انتخابات آمریکا کند گفت که باید منتظر شفافیت‌های بیشتر درباره انتخابات این کشور ماند. وی توضیح داد: «قطعاً، جمع‌بندی نتایج انتخابات در ایالات متحده و اوضاع کنونی به شیوه‌ای است که نمی‌توان اظهارنظری در این خصوص کرد. در این شرایط، قطعاً ترجیح می‌دهیم که صبر کنیم و منتظر بمانیم تا اوضاع تاحدودی مشخص شود و شفافیت‌های بیشتری صورت بگیرد».

سخنگوی کرملین با اشاره به تلاش ایالات متحده برای متهم کردن مسکو به دخالت در انتخابات آمریکا گفت که هرگونه اظهارنظر مسکو درباره انتخابات آمریکا همچون «ریختن نفت بر روی آتش» خشم آمریکا تلقی می‌شود.

۱۲:۵۵ -گفت‌وگوی تلفنی پوتین و لوکاشنکو درباره تحولات آمریکا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در خصوص تحولات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد.

۱۲:۴۹ -دیپلمات پیشین صهیونیست: باید از ترامپ تشکر و به بایدن عادت کنیم

«دنی دانون» نماینده پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل: اسرائیل باید از ترامپ تشکر و در ارتباط با مسائل بنیادین، به حقیقت بایدن عادت کند. اوقات دشواری خواهیم داشت زیرا او می‌خواهد به برجام بازگردد. 

۱۲:۳۰ -اطراف اقامتگاه بایدن، «منطقه پرواز ممنوع» ایجاد شد

با شدت یافتن تنش‌های پسا انتخاباتی، اداره هوانوردی فدرال آمریکا نواحی اطراف اقامتگاه نامزد حزب دموکرات را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد. 

۱۱:۲۵ -تظاهرات، درگیری و بازداشت ده‌ها نفر در آمریکا پس از انتخابات

همزمان با ادامه تنش‌های سیاسی درباره شمارش آرا در انتخابات آمریکا، معترضان در شهرهای نیویورک، شیکاگو، پورتلند و فیلادلفیا تظاهرات کردند و پلیس نیز ده‌ها نفر را تاکنون بازداشت کرده است.

عناوین مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر