دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 56844
تاریخ انتشار: 13 مهر 1399 21:21
معاون فنی گمرک در اطلاعیه ایی به صاحبان کالاهای مانده در گمرک فراخوان داد.
به گزارش راه امروز، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد: علیرغم تاکیدات صورت پذیرفته مبنی بر چگونگی تکمیل و ارسال فرم استفاده از مصوبات سفر معاون اول محترم رییس جمهور ، متاسفانه از ۸۹۴ درخواست واصله به حوزه معاونت امور گمرکی ، فقط ۷۵ فرم متعلق به ۲۰ شرکت بصورت کامل تکمیل شده است، لذا مابقی متقاضیان در صورت نیاز به قید فوریت نسبت به تکمیل صحیح و کامل فرم مربوطه اقدام و از طریق ایمیل اعلام شده ارسال نمایند تا جمع بندی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

مهرداد جمال ارونقی با اشاره به این موضوع که به فرم های ناقص یا ثبت سفارش های اظهار نشده ترتیب اثر داده نخواهد شد افزود: در فرم فراخوان لازم است متقاضیان ، ارزش کالا را به‌دلار یا یورو ( ولو تقریبی) ذکر کنند تا مشکلی در محاسبات مربوطه پیش نیاید.

این مقام مسئول تصریح کرد: صاحبان کالاهایی که بصورت درصدی اقدام به ترخیص کالا نموده و هنوز کدرهگیری بانک را اخذ ننموده اند نیز بقید فوریت نسبت به تکمیل فرم فراخوان اقدام کنند. 

ارونقی همچنین بیان کرد: به تمامی فرم های ارسالی دقیقاً رسیدگی می شود بنابراین متقاضیان محترم نسبت به تکمیل و ارسال فرم ها از طریق ایمیل اعلامی اقدام و از مراجعه حضوری به جهت لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و قطع زنجیره شیوع کرونا در کشور خودداری نمایند ؛ چرا که بدلایل اشاره شده و حجم درخواست ها از پاسخ مراجعین بصورت حضوری خودداری خواهد شد. 

ارونقی افزود: با توجه به اعلام نظر وزارت صمت آن دسته از صاحبان کالای ( برنج ) که هنوز موفق به ترخیص کالاهای خود بدلیل عدم صدور کد رهگیری بانک نشده اند نیز می توانند نسبت به تکمیل فرم مربوطه و ارسال آن اقدام نمایند. 

معاون گمرک ایران در پایان افزود: متقاضیان جهت تسریع در انجام امور حتماً به اطلاعیه های قبلی این حوزه معاونت مراجعه و توجه نموده و موارد ذکر شده را ملحوظ نظر قرار داده و توجه لازم به موارد اعلامی داشته باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر