يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 55215
تاریخ انتشار: 13 شهريور 1399 20:02
کریمی سنجری با بیان اینکه اگر خودرو در بورس عرضه و قیمت گذاری شود دیگر محدودیت عرضه و تقاضا وجود ندارد و هر فردی به هر تعدادی که بخواهد می‌تواند خریداری کند، بیان می‌کند: این کار نه در دنیا تجربه شده و نه تجربه خوبی است.
یک کارشناس خودرویی با بیان اینکه شیوه عرضه خودرو در بورس روش مناسبی نیست و روش‌های مناسب‌تری وجود دارد، می‌گوید: چرا متولیان امر روی توزیع متمرکز هستند و به دنبال حذف فروش رانتی و یارانه‌ای نیستند و چرا باید اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار وجود داشته باشد. 

حسن کریمی سنجری، ادامه داد: اختلاف قیمت موجب شده متقاضی غیر واقعی برای این کالا ایجاد شود. به گفته حسن کریمی‌سنجری برای مدیریت بازار باید روی تولید، قیمت‌گذاری و مدیریت عرضه و تقاضا به نحوی عمل شود که تقاضای کاذب بازار حذف شود. اینکه عرضه یک کالا را در تنگنا قرار دهیم و بعد با همین استدلال بخواهیم آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای در بورس عرضه کنیم. 

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اگر خودرو در بورس عرضه و قیمت گذاری شود دیگر محدودیت عرضه و تقاضا وجود ندارد و هر فردی به هر تعدادی که بخواهد می‌تواند خریداری کند، بیان می‌کند: این کار نه در دنیا تجربه شده و نه تجربه خوبی است. تا زمانی که سمت عرضه را تقویت نکنیم و تقاضاهای غیرواقعی بازار را با مدیریت صحیح حذف نکنیم به نتیجه نمی‌رسیم. 

او همچنین درباره اصرار خودروسازان برای عرضه خودرو در بورس اظهار می‌کند: اگر خودرو در بورس قیمت بخورد هر چند قیمت‌گذاری دستوری حذف می‌شود و بر اساس عرضه و تقاضا قیمت تعیین می‌شود و ممکن است خودروسازان از زیان خارج شود، اما مصرف‌کنندگان متضرر می‌شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر