يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 54875
تاریخ انتشار: 05 شهريور 1399 14:49
جعفر سرقینی که اکنون به عنوان سرپرست وزارت صمت مدتی است سکاندار این وزارتخانه بزرگ شده آمادگی و موافقت خود را برای تصدی‌گری این پست اعلام کرده است.
به گزارش راه امروز به نقل از ایراسین یک منبع آگاه با بیان این مطلب به ایراسین گفت: این در حالیست که در ابتدای امر، دکتر سرقینی تنها به این شرط که سرپرست وزارت صمت باشد و تا زمان مشخص شدن گزینه وزارت در این وزارتخانه بماند حاضر به قبول کردن این مسئولیت شده بود.

به گفته وی، دکتر سرقینی که سابقه طولانی در بخش صنعت و معدن کشور را دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای تصدی‌گری وزارت صمت است. البته در این زمینه نیز شاهدیم زمانی که ایشان به عنوان سرپرست وزارت صمت انتخاب شد بسیاری از فعالان بخش صنعت و معدن کشور به ویژه فعالان بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین تشکل‌های خصوصی از حضور وی در این پست استقبال کردند.

به گفته این منبع آگاه، اکنون دکتر سرقینی آمادگی خود را برای معرفی شدن به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت اعلام کرده اما باز هم در نهایت این دولت است که در خصوص معرفی شخص مورد نظر برای معرفی شدن به مجلس تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

این موارد در حالی مطرح می‌شود که حتی مقام معظم رهبری نیز همواره بر این موضوع تاکید کرده‌اند که افرادی که در بدنه دولت قرار می‌گیرند باید تولیدگرا و صنعتگرا باشند. زیرا امروز ایجاد رونق تولید در کشور به عنوان یکی از اصول اصلی و مهم به حساب آمده و همواره تلاش فعالان و صنعتگران نیز بر این موضوع وجود داشته است.

به نظر می‌رسد اولین اقدامی که وزیر جدید صمت باید در دستور کار خود قرار دهد، ایجاد ثبات اقتصادی و همچنین بازگرداندن آرامش و تعادل به بازار در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی کشور است که این روزها پرتلاطم تر از قبل شده و باید هرچه زودتر به ساحل اطمینان بازگردد.

 
 
 
 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر